Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

صادرات 10 میلیون دلار کالا از ایران به هند

شنبه، 05 بهمن 1392 | Article Rating
سرکنسول هند در سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته هندوستان 10 میلیون دلار کالا از کشور ایران وارد کرده که این رقم نسبت به مشابه سال قبل آن رشد 3.5 برابری داشته است.

به گزارش ایسنا، سرجیت کومار داس در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سالانه بیش از هزار ویزا برای ایرانیان جهت سفر به هندوستان صادر می‌شود.

سرکنسول هند از تسهیلات فراهم شده برای هندی‌های مقیم زاهدان و زندگی همراه با آرامش آنان در کنار شهروندان استان از دولت ایران قدردانی کرد.

سرجیت کومار داس گفت: به منظور تسریع در جابه‌جایی تجار، ایجاد یک خط پرواز از زاهدان به دهلی با همکاری دو کشور می‌تواند ایجاد شود.

وی افزود: روابط حسنه تنها محدود به مسائل داخلی نیست و ایران و هند در سطح بین‌المللی نیز سیاست‌های حمایتی هم‌سویی دارند.

در این دیدار کنسول هند ضمن ارائه پیشنهاداتی، آمادگی خود را برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان استان سیستان و بلوچستان و کشور هندوستان اعلام کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با هند ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در دیدار با سرکنسول هند در استان گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط روز افزون با هند ندارد.

علی اوسط هاشمی در این‌ دیدار، روابط ایران و هند را بسیار عمیق توصیف کرد و افزود: روابط بین دو کشور به هزاران سال قبل برمی‌گردد‌ و به همین دلیل هند برای ما کشور متفاوتی محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: فرصت دسترسی استان به آبهای آزاد می‌تواند توسعه مبادلات تجاری را با کشور هندوستان بیشتر از گذشته افزایش دهد.

هاشمی تاکید کرد: کشور هندوستان می‌توانند با سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار، از حمایت‌هایی که کشور ایران از سرمایه‌گذاران خارجی دارد، بهره ببرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیاست ایران در منطقه سیاست صلح طلبانه و ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همجوار است.

وی در این دیدار‌ با بیان این که نزدیکی دو ملت از درونِ مراودات علما، اندیشمندان و شاعران دو کشور در طول تاریخ به‌وجود آمده که سرمایه‌ای برای ساختن آینده‌ای بهتر به شمار می‌رود، افزود: با توجه به تحولات امروز جهان همکاری‌های ایران هند بیش از گذشته اهمیت خواهد یافت.

هاشمی خاطرنشان کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های انرژی، تجارت، اقتصاد و تبادل تجربیات علمی و فن‌آوری نوین همکاری‌های مناسبی با یکدیگر داشته باشند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها