Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات قابل توجه مجتمع اسفراین به ترکیه
 

صادرات قابل توجه مجتمع اسفراین به ترکیه

دوشنبه، 01 آذر 1395 | Article Rating
رئيس فروش صادرات مجتمع صنعتي اسفراين بازار ترکیه را یکی از بازارهای هدف برای صادرات این واحد دانست و اظهار کرد: طی 10 سال گذشته سالانه 10 هزار تن محصول به ترکیه صادر کردیم.

رضا سلیمی‌نیا درباره نمایشگاه آنکیروس، آنوفر و ترک کست 2016 ترکیه اظهار کرد: نمایشگاه خوبی بود و بازدیدکنندگان بسیاری داشتیم و مشتریان اصلی خود را ملاقات کردیم و توانستیم فرصت‌های خوب را شناسایی کنیم.

فولاد آلیاژی ایران و فولاد آلیاژی اصفهان در این دوره از نمایشگاه حضور نداشتند این در حالی است که در دوره‌های گذشته حضور داشتند. از سوی دیگر شنیده می‌شود فولاد آلیاژی مجتمع اسفراین در ترکیه بازار ندارد. سلیمی‌نیا درباره موارد عنوان شده اظهار کرد: ما بازار خوبی در ترکیه داریم بطوریکه در 10 سال گذشته سالانه 10 هزار تن صادرات به این کشور داشتیم که این میزان صادرات حدود 10 درصد از تولیدات ما را در بر می‌گیرد. در نتیجه ترکیه بازار خوبی برای ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شاید دلیل اینکه فولاد آلیاژی ایران و فولاد آلیاژی اصفهان در این نمایشگاه حضور داشتند، به نوع محصولات آنها باز می‌گردد که ارتباطی به این نمایشگاه نداشت.

به گفته سلیمی‌نیا، حضور در این نمایشگاه برای مجتمع اسفراین بسیار مفید بود. جالب است بدانید حتی مشتریانی از ایران نیز در این نمایشگاه به مراجعه کردند که مذاکره برای فروش محصول را به جلسات آتی در تهران موکول کردیم. در نتیجه نمایشگاه برای ما بسیار خوب بود.

وی درباره ارائه محصول جدید در بازار گفت: در صنعت متالوژی شاهد محصولاتی تعریف شده با قدمت 350 سال هستیم. حالا اینکه کسی بیاید محصول جدیدی تعریف کند، کمی دور از ذهن است اما درباره آن فکر کرده‌ایم. در همین رابطه با یک شرکت آلمانی به عنوان شریک همکاری کرده تا بتوانیم کلدینگ به روش نورد را در ایران پایه‌گذاری کنیم. روش‌های مختلفی همچون انفجاری، جوشکاری است اما امیدوار هستیم کلدینگ نوع نوردی را برای اولین بار در ایران انجام دهیم. در این روش دو لایه فلز به زیر غلطک نورد فرستاده و با هم آمیخته می‌شود که می‌تواند یک لایه با ضخامت کمتر باشد و لایه پایه با بیس بیشتر، کربنی باشند. چنین محصولی در محل هایی که در معرض خوردگی قرار دارد، استفاده شود.

رئيس فروش صادرات مجتمع صنعتي اسفراين درباره اجرای طرح توسعه در فولاد اسفراین نیز افزود: ما از 20 سال گذشته بطور دائم در حال توسعه هستیم. در حال حاضر ای اس ار به صورت تست گرم شروع شده و در شرف راه‌اندازی است و تجهیزات سی سی ام ریخته گری مداوم حمل شده و طی یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره تکنولوژی بکار رفته در این طرح افزود: سی سی ام تکنولوژی دانیلی ایتالیا بوده و ای اس ار تکنولوژی اینتکو اتریش است.

رئيس فروش صادرات مجتمع صنعتي اسفراين درباره وضعیت بازار فروش گفت: بازار فورش دوران رکود را طی می‌کند ما هم قیمت خود را متناسب با آن کاهش داده‌ایم و امیدوار هستیم در همین شرایط در بازار بمانیم تا بعدها بتوانیم این زمان را جبران کنیم. اما در حال حاضر شرایط سخت است.

سلیمی نیا با نگاهی به آینده اظهار کرد: امیدوار هستیم بتوانیم وارد بازارهای اروپا شویم.

او با اشاره به مشکلات موجود در بحث انتقال پول افزود: در ترکیه هیچ مشکلی از قبل نداشتیم. در آلمان نیز در استان باواریا هیات تجاری آنها چندی پیش به ایران آمدند و گفتند در حال حل کردن مشکل انتقال پول به ایران هستند. ما امیدواریم اولین بازار که به آن وارد می‌شویم پس از ترکیه بازار آلمان باشد.

تصاویر
  • صادرات قابل توجه مجتمع اسفراین به ترکیه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها