Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 نوسان در بازار سنگ آهن چین
 

نوسان در بازار سنگ آهن چین

چهارشنبه، 03 آذر 1395 | Article Rating

نوسان در بازار سنگ آهن چین مجددا از سر گرفته شد و سه شنبه اخیر قیمت قرارداد سنگ آهن در بورس فیوچرز این کشور 6 درصد بالا رفت. در بازار نقدی نیز سنگ آهن خلوص 62 درصد 6.5 درصد بالا رفته 74 دلار و 90 سنت هر تن سی اف آر شد.

ماه جاری بازار سنگ آهن تحت تاثیر انتخابات امریکا و عوامل دیگر به اوج دو سال اخیر رسید و 11 نوامبر تا 80 دلار هم رسید پس از آن تا 15 نوامبر 9 درصد افت داشته و هفته گذشته متوسط قیمت 72.20 دلار هر تن سی اف آر شد. قیمت سنگ آهن سال جاری میلادی 72.1 درصد رشد قیمت داشته است.

افزایش قیمت جدید به دلیل کاهش تولید فولاد در ایالت تانگشان شمال چین که یکی از تولید کننده های اصلی فولاد این کشور است رخ داد چرا که موجب بالا رفتن قیمت فولاد شد.

این شهر برای تولید زغال سنگ و آهن و فولاد محدودیت اعمال کرده تا از آلودگی هوا بکاهد. این محدودیت تا 4 ماه آینده ادامه خواهد داشت. این مقررات جدید قیمت قرارداد میلگرد را در بورس شانگهای افزایش داده به 421 دلار هر تن رسانده است.

موسسه گلدمن ساکس نیز در گزارش جدید خود برآورد قیمت سنگ آهن را بالا برد که در رشد قیمت بازار نقدی بی تاثیر نبوده است. این بانک پیش بینی قیمت سنگ آهن در سه ماه آتی را 65 دلار و پیش بینی 6 ماهه و 12 ماهه خود را به 63 و 55 دلار هر تن رساند. به نظر این موسسه مصرف فولاد بهتر از برآوردهای قبلی است و تقاضای سنگ آهن نیز احتمالا بهتر می شود. روند صعودی افزایش عرضه نیز آرام تر شده که به دلیل تاخیر در تامین هزینه ها و چالش های اجرایی بوده است.

تصاویر
  •  نوسان در بازار سنگ آهن چین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها