Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد قیمت فولاد در ماه‌های پایانی سال
 

رشد قیمت فولاد در ماه‌های پایانی سال

شنبه، 13 آذر 1395 | Article Rating

طی هفته‌های اخیر بازارهای سنگ‌آهن و همچنین زغال‌سنگ در جهان رشد قیمت را تجربه کردند و بازارهای داخلی نیز تحت‌تاثیر آنها شاهد افزایش نرخ شمش و محصولات فولادی بودند. در این رابطه فعالان بخش تولید و بازار فولاد معتقدند با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، باید منتظر سیاست‌های اجرایی دولت با توجه به وعده رونق اقتصادی تا پایان امسال بود.آنها معتقدند در صورت حمایت‌های دولت از جمله تزریق منابع مالی به پروژه‌های عمرانی و اختصاص تسهیلات به پیمانکاران و طلبکاران، می‌توان انتظار رونق اقتصادی و به‌تبع آن رونق بازار فولاد را داشت.پیش‌بینی چند تن از فعالان صنعت فولاد درخصوص وضعیت بازار فولاد تا پایان سال جاری و عوامل محرک و بازدارنده پیش‌روی رونق این بازار را در گفت‌وگوی بخوانید.


حمیدرضا طاهری‌زاده، نایب‌رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد درخصوص وضعیت این بازار تا پایان سال‌جاری گفت: از یک‌سو رشد اساسی نرخ سنگ‌آهن طی سه تا چهار هفته متوالی، موجب افزایش نرخ فولاد شد و همچنین از سوی دیگر آغاز افزایش چهار برابری قیمت زغال‌سنگ در 6 هفته اخیر رشد نرخ محصولات فولادی از جمله ورق‌های سرد و گرم را به همراه داشته است.



وی تصریح کرد: در پی رشد قیمت‌های جهانی همچنین قیمت زغال‌سنگ از 70 دلار به 320 دلار در هر تن و سنگ‌آهن نیز از 45 دلار به 80 دلار در هر تن این روند موجب افزایش نرخ شمش فولاد از 270 دلار تا 400 دلار طی هفته‌های اخیر شده است. به گفته نایب‌رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد، قیمت‌های جهانی فولاد پس از تجربه روند افزایشی به ثبات رسیده و هم‌اکنون با افت اندک نرخ‌ها نیز مواجه شده است. 



طاهری‌زاده با بیان اینکه با انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا ارزهای دنیا در برابر دلار با کاهش نرخ مواجه بودند، تصریح کرد: با تقویت نرخ دلار شاهد تثبیت قیمت‌های جهانی بودیم اما پیش‌بینی‌ها حاکی از افت اندک قیمت‌ها است.



وی خاطر‌نشان کرد: همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که پس از تعطیلات ژانویه (بیش از یک ماه دیگر)، با اجرای سیاست‌های جدید در آمریکا مبنی بر‌ نوسازی این کشور و تحقق هزینه‌های مورد‌نیاز برای زیر‌ساخت‌های آمریکا از سالانه 10 میلیارد دلار به معادل 100 میلیارد دلار (که بخشی از آن افزایش تقاضا برای مصرف فولاد را به همراه خواهد داشت) شاهد رشد قیمت فولاد در بازارهای جهانی باشیم. 



نایب رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران درخصوص وضعیت بازار داخلی افزود: بازار داخلی فولاد نیز متاثر از بازار جهانی خواهد بود چراکه با توجه به صادرات فولاد و محصولات فولادی به ناچار باید از قیمت‌های جهانی پیروی کنیم، از این‌رو رشد قیمت‌های جهانی شامل بازار داخلی فولاد نیز خواهد شد و احتمالا شاهد افزایش قیمت فولاد در ماه‌های پایانی سال خواهیم بود. 



وی اجرای پروژه‌های زیرساختی در ماه‌های پایانی امسال از سوی دولت را از عوامل اساسی محرک در بازار داخلی فولاد برشمرد و افزود: در صورت تخصیص بودجه‌های کافی به پروژه‌های عمرانی شاهد رونق اقتصادی در کشور و به‌تبع آن بازار فولاد خواهیم بود.طاهری‌زاده در همین حال، بازار در ماه‌های ابتدایی سال آینده را تحت‌تاثیر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور دانست.

تصاویر
  • رشد قیمت فولاد در ماه‌های پایانی سال
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها