Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

دنیا درانتظار قراردادهای نفتی جدید ایران

یکشنبه، 06 بهمن 1392 | Article Rating
درحالی که این روزها قراردادهای جدید نفتی ایران یکی از جذاب‌ترین موضوعات قابل پیگیری برای رسانه‌های غربی‌ است، وزیر نفت از نهایی شدن مدل جدید این قراردادها تا یک ماه آینده خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا،‌ بیژن نامدار زنگنه با اعلام این که مدل جدید قراردادهای نفتی ایران تا یک ماه آینده آماده می شود، گفت: با آماده شدن پیشنهاد اولیه مدل قراردادی جدید نفتی، اجلاسی با حضور صاحب نظران در تهران برگزار و این مدل به ارزیابی گذاشته خواهد شد.

او با اظهار این که در اجلاس موردنظر نمایندگان شرکت های خارجی‌ها نیز می توانند حضور داشته باشند گفت: همچنین برای معرفی قراردادهای جدید نفتی اجلاس دیگری در لندن برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: در زمینه اصلاح قراردادهای نفتی در حال مذاکره با شرکت های نفتی دنیا هستیم تا نظرهای آن ها نیز گرفته شود.

زنگنه با بیان این که در مدل قراردادی جدید به دنبال تحقق خواست حداکثری دولت و ایجاد شرایط برد-برد هستیم، تاکید کرد: تلاش می شود این مدل جدید قراردادی، جذابیت کافی برای شرکت‌ها نفتی داشته باشد.

وی با بیان این که شرایط جهان امروز از نظر بازار و رقبا تغییر کرده است، گفت: در منطقه نیز مدل‌های دیگر قراردادی ملاک عمل قرار گرفته است که این عوامل تغییر قراردادهای نفتی را ضروری کرده است.

وزیر نفت با اشاره به این که بررسی نقاط قوت و ضعف ساختار قبلی قراردادهای بیع متقابل بیش از چهار ماه است که از سوی گروهی از متخصصان این حوزه در حال بررسی است گفت: پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن قراردادهای نفتی در دولت بتوانیم این نوع قرار دادها را در کشور عملیاتی کنیم.

زنگنه حضور ایران را در اجلاس داووس مثبت ارزیابی کرد و در مورد واکنش شرکت های معتبر جهانی در این مورد گفت: شرکت های معتبر نفتی آمادگی خود را برای حضور در ایران اعلام کردند.

وی با بیان این که با تعدادی از شرکت های نفتی که در عالی ترین سطوح در اجلاس داووس شرکت کرده بودند، دیدار و گفت‌وگو داشته‌ام، افزود: این شرکت‌ها علاقه مند به همکاری با ایران بودند و با تعداد زیادی از این شرکت ها برای انجام مذاکره قرار گذاشته شد.

وزیر نفت با یادآوری این که مذاکره با شرکت های بین المللی زمان بر است، گفت: پروژه های صنعت نفت با بهبود بیشتر فضای سیاسی شتاب می گیرد.

به گزارش ایسنا، کریستف دومارژوری- رییس شرکت نفتی توتال- هم با جذاب دانستن قرارداهای جدید نفتی ایران گفت: ایران قصد دارد برای توسعه میادین نفت و گاز طبیعی خود پس از لغو تحریمها، قرار‌داد‌های بهتری را به شرکتهای نفتی خارجی پیشنهاد دهد.

تغییر در قراردادهای نفتی کشور درحالی انجام می‌شود که پائولو اسکارونی - رییس شرکت نفتی اِنی ایتالیا- با بیان این که بهترین راه برای شرکت‌هایی نفتی خارجی برای بازگشت به ایران پیروی اکید از تحریم‌ها و هدایت دو طرف به توافقی است که به لغو تحریم‌ها منجر شوذد اعلام کرد: البته حتی در صورت لغو تمام تحریم‌ها، تحت قرار‌داد‌های قدیمی به ایران باز نمی‌گردیم .
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها