Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تامین مالی ۸۰ درصد طرح های ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی معدنی و فلزی
 

تامین مالی ۸۰ درصد طرح های ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی معدنی و فلزی

دوشنبه، 13 دی 1395 | Article Rating

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از تامین مالی ۸۰ درصدی پروژه های ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی در زمینه های فولاد، کنسانتره سنگ آهن، نیروگاه سیکل ترکیبی و زغالسنگ خبر داد.

عزیزالله عصاری دیروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران در محل سازمان بورس اوراق بهادار تهران افزود: انتظار می رود تامین مالی ۲۰ درصد طرح های باقیمانده نیز بزودی فراهم شود.

وی ادامه داد: بسیاری از طرح ها تا پایان امسال قابل افتتاح است؛ مانند کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت یک میلیون تن در کردستان – بیجار (شهرک یاسوکند) که مرحله نخست آن با ظرفیت ۳۲۵ هزارتنی طراحی شد و به تولید رسید و مرحله دوم آن نیز پیش از بهمن ماه افتتاح می شود و ۶۷۵ هزار تن ظرفیت دارد.

عصاری گفت: از دیگر برنامه واحدهای وابسته به این شرکت طرح ۵۵۰ هزار تنی گندله سنگ آهن در همدان است که انتظار می رود اسفندماه امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: تکمیل و بهره برداری از کارخانه یک میلیون تنی فولاد چادرملو یزد از دیگر طرح های امسال است.

عصاری اضافه کرد: طرح توسعه سنگ آهن چادرملو نیز از ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن به چهار میلیون تن بخشی از برنامه های تکمیل زنجیره فولاد به شمار می رود.

این مسئول گفت: تامین انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی و طرح های توسعه چادرملو موجب شد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در مجتمع گندله سازی اردکان در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، ظرفیت این نیروگاه ۵۰۰ مگاوات است که دو واحد گازی آن به بهره برداری رسیده و اکنون وارد شبکه سراسری برق شده است و واحد بخار این نیروگاه نیز بزودی به بهره برداری می رسد.


تصاویر
  • تامین مالی ۸۰ درصد طرح های ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی معدنی و فلزی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها