Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

10 هزار میلیارد تومان تنخواه دولت برای پرداخت یارانه نقدی

دوشنبه، 07 بهمن 1392 | Article Rating
سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از جلسه امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: پس از اعلام تعطیلی جلسه علنی در ساعت 10 صبح، کمیسیون تشکیل جلسه داد تا لایحه «الحاق یک تبصره به عنوان تبصره 21 به لایحه بودجه سال 1393 کل کشور» را مورد بررسی قرار دهد و نظر خود را اعلام کند.

وی با بیان اینکه در این جلسه که با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها تشکیل شد، افزود: عدم شفافیت در تبصره به ویژه قیمت حامل‌های انرژی، عدم شفافیت ردیف‌های هزینه‌ای منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها، عدم شفافیت در قیمت بنزین و نان، عواقب افزایش 86 درصدی قیمت حامل‌های انرژی، عدم شفافیت در عوارض تعیین شده در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، عدم شفافیت در پرداخت یارانه‌ها و حذف خانوارهای پردرآمد از پرداخت یارانه از جمله انتقادات اعضای کمیسیون امنیت ملی به تبصره 21 الحاقی به بودجه 93 بود.

دولت موظف است تا پایان اردیبهشت 93 اقدامات قانونی لازم را برای اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها انجام دهد. به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف 100 هزار میلیارد ریال به صورت تنخواه نسبت به پرداخت یارانه‌ها تا پایان خرداد اقدام نماید، هدف از پیشنهاد مذکور جلوگیری از شدت افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کمیسیون مطرح و تصویب شد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها