Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
چه کسانی پول بانک‌ها را نمی‌دهند؟
 

چه کسانی پول بانک‌ها را نمی‌دهند؟

ﺳﻪشنبه، 08 بهمن 1392 | Article Rating
دکتر ديواندري، مديرعامل بانک پارسيان به همراه اعضاي هیات‌مديره شرکت تامين‌انديش‌پارس از شرکت تامين‌انديش‌پارس بازديد کرد. به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان در اين بازديد که مصادف با سالروز تاسيس شرکت تامين‌انديش‌پارس بود، دکتر ديواندري با تبريک سالگرد تاسيس شرکت، ابراز اميدواري کرد که راه درستي که تامين‌انديش‌پارس در پيش گرفته است، استمرار يابد.
 در ابتداي جلسه معاونت طرح و برنامه شرکت تامين‌انديش‌پارس، ضمن معرفي نحوه تاسيس، استراتژي، زيرساخت‌ها و ساختار تشکيلاتي شرکت، خلاصه‌اي از مهم‌ترين دستاوردها، موفقيت‌ها و نتايج عملياتي و وصول مطالبات معوق را طي سال‌هاي اخير بيان کرد. وصول مطالبات معوق تامين‌انديش‌پارس در حال عبور از مرز 81000 ميليارد ريال است که با توجه به موضوع مهم مطالبات معوق بانکي در سطح کشور رکورد قابل‌توجه و دست نيافتني را خلق کرده است.  بنابراین گزارش دکتر ديواندري مديرعامل بانک پارسيان در اين مراسم اظهار کرد: باتوجه به شناخت قبلي که از مديرعامل تامين‌انديش‌پارس دارم، مطمئنم که اين دستاوردها ناشي از مديريت خوب مجموعه و همچنين متدولوژي علمي و نحوه پياده‌سازي استراتژي‌هاي تدوين شده شرکت است که باعث اين موفقيت‌ها شده است. وی از نحوه پياده‌سازي استراتژي بر پايه Balance Sccore Card در شرکت اعلام رضايت و اظهار اميدواري کرد که روزي در بانک پارسيان نيز اين مهم عملي شود. وي همچنين در ادامه تاکيد کرد اگر مراحل اجراي کار، خوب تعريف و تشريح نشود و ارزيابي دقيقي از آن صورت نگيرد‌ و پاداش خوبي به تلاش و عملکرد پرسنل داده نشود، اين موفقيت‌ها در سازمان نهادينه نشده و استمرار نمي‌يابد.  مديرعامل بانک پارسيان خاطرنشان کرد: موفقيت‌هاي شرکت تامين‌انديش، از نگاه علمي به موضوع وصول مطالبات، به عنوان يک حرفه و تخصص و همچنین نوآوري و ديدگاه خوب مجموعه به موضوع حاصل شده است. امروزه موضوع Credit Factoring در بانک‌هاي دنيا عامل مهمي است و شرکت‌هاي وصول مطالبات از بدنه بانک‌ها جدا هستند. بانک جايي است که بايد به مشتري خدمات ارائه کند، بهره و سود رساند و در زمينه وصول مطالبات باید در محل مناسبي مطالبات معوق وصول شود. به گفته وی مديونين و بدهکاران بانکي دو گروه هستند: گروه اول آنهايي که توان پرداخت ندارند و گروه دوم آنهايي که قصد پرداخت ندارند که البته فراواني گروه دوم بسيار کمتر از گروه اول است و از منظر ديگر، بدهکاران بانکي در دو دسته طبقه‌بندي مي‌شوند: آنهايي که تحليل اقتصادي دارند و عمدا منابع بانک را به سرمايه‌هايي مانند املاک بدل کرده و باتوجه به افزايش قيمت‌ها، منتظر مي‌مانند تا نقطه‌اي که ديگر مجبور شوند بدهي خود را بپردازند و دسته دوم کساني هستند که خود متضرر شده‌اند يا از ديگران طلب دارند و به‌دليل مشکلات اقتصادي، توان بازپرداخت معوقات را از دست داده‌اند.
وی تاکید کرد: براي وصول مطالبات بايد از همه روش‌ها استفاده کرد، اما اينجانب به وصول مسالمت‌آميز مطالبات بانک اعتقاد راسخ دارم. کار وصول مطالبات بسيار تخصصي و حرفه‌اي است و خوشبختانه در کشور ما اين شرکت توانسته با تيزبيني به خوبي، طي سال‌هاي اخير عمل کند. عمليات وصول علمي مطالبات معوق از اين به بعد نيز با حمايت جدي بانک روبه‌رو خواهد شد ودر همه موارد بانک در کنار شرکت تامين‌انديش‌پارس است و تقويت اين شرکت جزو برنامه‌هاي بانک پارسيان است. مدیرعامل بانک پارسیان گفت: باتوجه به توانمندي و پتانسيلي که از شرکت تامين‌انديش‌پارس سراغ دارم، اين انتظار وجود دارد که بيش از پيش و با سرعت بيشتري معوقات بانک کاهش يابد. ما در بانک منتظر نظرات و پيشنهادهایي براي حل موضوع کاهش مطالبات معوق هستيم و عموما اقدامات قضايي را آخرين راه‌حل موضوع وصول مطالبات مي‌دانيم و تنها گرفتن حکم قضايي و بايگاني آن، راه‌حل کاستن از مطالبات معوق نيست و بايد به وصول منجر شود. از زماني که سرفصل يک تسهيلات، به سرفصل مشکوک الوصول وارد شود، ديگر سود آن قابل شمارش نيست؛ بنابراین نبايد يک پرونده، سال‌ها در اين سرفصل بماند و موجب شود که در گذر زمان تضامين و وثايق آن ديگر پاسخگوي تسهيلات نباشد. وی خاطرنشان کرد: هزينه شرکت تامين‌انديش‌پارس پايين است و اين اطمينان خاطر وجود دارد که بانک پارسيان به اندازه‌اي براي تامين‌انديش‌پارس کار دارد که ديگر وقت براي ارائه خدمات به ساير بانک‌ها براي آن نخواهد يافت. وی افزود: اينجانب آينده خوبي براي تامين‌انديش‌پارس مي‌بينم و با کارهاي خوب و علمي که انجام شده انتظار دارم، اين روند ادامه يابد. ضمن اينکه به اين موضوع واقف هستيم که وصول همه مطالبات بانک تنها به شما برنمي‌گردد و باید همه معاونت‌ها، ارکان اعتباري، اجرايي و شعب بانک در کنار شما همراه و همگام باشند. همچنين از تلاش همه معاونت‌هاي بانک هم تشکر مي‌کنم و مي‌خواهم که در امر وصول مطالبات معوق بانک نيز، نگاه ويژه به اين موضوع داشته باشند؛ بنابر این گزارش در پايان مراسم، مطهري مديرعامل شرکت تامين‌انديش‌پارس، ضمن تقدير و تشکر از مديرعامل بانک پارسيان و هيات همراه گفت: با توجه به تجربه هشت ساله، آسيب شناسي ويژه‌اي از مطالبات بانک به‌عمل آمده است و شرايطي پيش‌بيني شده که با حمايت مسوولان، روند وصول مطالبات معوق با سرعت بيشتري محقق شود. در اين راستا با مدير حقوقي بانک، ارتباط و هماهنگي‌هاي خوبي برقرار شد و تعامل مناسبي در جهت مطالبات معوق به عمل آمد. در ادامه نيز دکتر ديواندري از فرآيندهاي مختلف وصول مطالبات شرکت تامين‌انديش‌پارس بازديد به‌عمل آورد. 
تصاویر
  • چه کسانی پول بانک‌ها را نمی‌دهند؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها