Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
واحد فولادسازی سرمد ابرکوه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
 

واحد فولادسازی سرمد ابرکوه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

چهارشنبه، 06 بهمن 1395 | Article Rating

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه دلیل اصلی انتخاب ابرکوه را برای احداث واحد فولادسازی در  آن قرارگیری این منطقه در تقاطع چهار استان دانست و گفت: ابرکوه در تقاطع چهار استان اصفهان، یزد، فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار داشته و از این نظر منطقه مناسبی برای احداث کارخانه فولادسازی محسوب می‌شود.

احمد کیوان آرا امروز در نشست خبری بهره‌برداری از طرح‌های توسعه چادرملو با اشاره به اینکه شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه دارای دو واحد فولادسازی و نورد است، گفت: واحد نورد با ظرفیت 450 هزار تن در سال راه‌اندازی شده و ظرفیت عملی آن به بیش از 500 هزار تن نیز خواهد رسید. همچنین احداث واحد فولادسازی با ظرفیت تولید 600 هزار تن در سال 30 درصد پیشرفت دارد و بخشی از تجهیزات آن هم از ایتالیا تامین شده است.

وی افزود: امیدواریم گردش مالی ایجاد شده در واحد نورد بتواند به تامین مالی و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه بخش فولادسازی کمک کند.

وی با اشاره به تامین کلیه زیرساخت‌ها برای این پروژه اظهار کرد: به دلیل نزدیکی به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانیم از منابع آبی این استان استفاده کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با بیان اینکه هم‌اکنون فولادهای با گرید A شماره 1 تا 3 در بخش نورد تولید می‌شوند و قرار است شماره‌های 4 و 5 همین گرید نیز در آینده به تولید برسند، گفت: همچنین برنامه ما این است که میلگرد کلاف‌دار را تولید کنیم تا وابستگی کشور به واردات این محصول از خارج قطع شود.

او مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش زیربناها و واحد نورد را حدود 450 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: واحد فولادسازی و نورد به صورت شارژ مستقیم هستند که این فناوری تا 30 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

کیوان آرا افزود: مواد اولیه شرکت ابرکوه فعلا از شرکت آهن و فولاد ارفع تامین می‌شود اما در آینده مواد اولیه خود را از چادرملو تامین خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در پاسخ به سوالی درخصوص درباره فناوری های جدیدی مانند فاینکس و بحث هایی که درخصوص ورود این فناوری ها به کشور مطرح شده است، گفت: به نظر من تا این فناوری های جدید امتحان خود را در کشورهای صنعتی پس ندهند نمی توان به صورت کامل به آنها اعتماد کرد و از آنها در احداث واحدهای فولادسازی در کشور استفاده کرد.

تصاویر
  • واحد فولادسازی سرمد ابرکوه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها