Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
برنامه شرکت موفق فولادی لوکزامبورگ برای حضور در بازار ایران
 

برنامه شرکت موفق فولادی لوکزامبورگ برای حضور در بازار ایران

شنبه، 16 بهمن 1395 | Article Rating

با ماری کریستین ماریانی موسس و مدیرعامل شرکت لوکزامبورگی MCM گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

با تشکر از پذیرفتن این مصاحبه کمی در مورد خود و شرکتتان صحبت کنید.

من ماری کریستین ماریانی هستم. اصالتا ایتالیایی هستم اما در لوکزامبورگ زندگی می‌کنم. من شرکت MCM را در سال 1998 تاسیس کرده و نام شرکت از نام من گرفته شده است. ما محصولات خود را به کشورهای بسیار زیادی می‌فرستیم. من مفتخر به دریافت جایزه مدیر برگزیده سال 2012 لوگزامبورگ شده و همچنین جایزه صادرکننده برتر سال را از هم آن خود کردیم. شرکت ما که در لوکزامبورگ واقع شده دارای ماشین آلات و تجهیزات برش ورق‌هایی که به صورت رول هستند و تبدیل آنها به ورق است. ما با فولاد ضدزنگ، ورق‌های سنگین آلیاژهای خاص سروکار داریم. به عنوان مثال این ورقه‌های سنگین برای تولید محصولات خاص در اروپا بکار می‌رود. همچنین ما برای مصارف خاص فولاد در آفریقا نیز تولید محصول داریم. البته در حال حاضر در زمینه آلیاژهای تیتانیوم و تیتانیوم کار نمی‌کنیم. ورق‌ها را به صورت رول از برترین تولیدکنندگان اروپا خریداری کرده و براساس سایز موردنیاز مشتری برش می‌دهیم. ما با تولیدکنندگانی مانند اتوکومپو، تیسن کروپ و آسرینوکس و دیگر تولیدکنندگان اروپایی همکاری می‌کنیم.

آیا شما با شرکت‌هایی در اندازه‌های کوچک مانند واردکنندگان فولاد ضدزنگ نیز همکاری می‌کنید و یا حیطه کاری شما صرفا با تولیدکنندگان و شرکت‌های بزرگ است؟

بله ما با هر شرکتی و هر میزان درخواست همکاری می‌کنیم. البته بحث مبادلات مالی و بحث حمل و نقل دو مساله مهم است و در سفارشات کوچکتر اگر مشتری بتواند بحث لجستیک را هماهنگ کند ما مشکلی برای فروش کالای خود به آنها نداریم. با توجه به دیدی که تا این لحظه و طی این مدت کوتاه بدست آورده‌ایم ما برای ایران محصولات خاصی داریم که می‌دانیم در بازار ایران وجود ندارد. البته ما به پایانه‌های حمل و نقل بلژیک نزدیک هستیم و هماهنگی برای حمل و نقل بسیار آسان است.

آیا در مورد بازار ایران شناختی دارید؟

البته من به همین منظور به ایران سفر کرده‌ام زیرا وقتی به اینترنت مراجعه می‌کنید اطلاعات جامع و به‌روزی نمی‌توان در مورد بازار ایران کسب کرد. به همین دلیل به ایران آمده تا با افراد و شرکت‌های فعال در این زمینه ملاقات کنم. من فکر می‌کنم ایران بازار بسیار بسیار بزرگی است و در زمینه فولاد فرصت بسیارخوبی است زیرا فولاد یک متریال پایه و مهم است و فکر میکنم برای ما و شرکت‌هایی مانند ما فرصت بسیار خوبی است.

نظر شما در مورد آینده روابط دو کشور ایران و لوکزامبورگ به عنوان یک مدیر برتر و یک تاجر موفق در این صنعت چیست؟

البته کشور ما کشور کوچک اما با توانایی بسیار خوبی است. سفر اخیر ما به ایران بسیار مهم بود. حتی برای من به عنوان یک خانم که سفر به تنهایی به کشوری که برایم ناشناخته است، کمی سخت و پیچیده به نظر می‌رسید اما دولت و اتاق بازرگانی ایران این ملاقات‌ها را ترتیب دادند . ملاقات با کسانی که ممکن است روند عادی گذاشتن قرار یک جلسه با آنها زمان زیادی ببرد. اکنون وظیفه ما اینست که تلاش کنیم تا صحبت‌ها و مذاکرات را به صورت عملی درآوریم تا روابط تجاری با ایران روز به روز گسترش و بهبود یابد.

آیا پروژه و یا برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری چه به صورت داشتن یک نماینده فروش و یا تاسیس یک دفتر دارید؟

ما با 50 کشور مختلف کار می‌کنیم و بیشتر همکاری‌های ما از طریق نمایندگان فروش ما در آن کشورها صورت می‌گیرد زیرا نماینده در واقع چشم و گوش ما در آن کشور است. او همه چیز را در مورد بازار، قیمت‌ها، نیاز بازار و فرهنگ تجارت هر منطقه می‌داند. همانطور که همیشه گفته‌ایم دادن یک نمایندگی به شخص و یا شرکتی بسیار مهم است. برای ما بحث اعتماد مطرح است اگر شما بتوانید یک نماینده معتبر و مطمئن پیدا کنید همه چیز آسانتر می‌شود اما اگر آن نماینده قابل اعتماد نباشد، تصویر شرکت شما آسیب می‌بیند و این امر هزینه‌بر خواهد بود. بنابراین ما برنامه داریم که نماینده‌ای در ایران در آینده داشته باشیم.

کمی در مورد مشتریان خود در خاورمیانه صحبت کنید.

بله البته بطورکلی اگر بگویم ما با عربستان سعودی، یمن، سودان مراکش، لیبی، الجزایر، لبنان و ترکیه و بسیاری از کشورها همکاری می‌کنیم. در خاورمیانه نیز مانند اروپا مشتریان بسیار خوبی داریم که انباردارها و مصرف‌کنندگان نهایی هستند.

در اروپا با چه کشورهایی همکاری داشته‌اید؟

ما تقریبا با بیست و نه کشور اروپایی همکاری داشته‌ایم.

نظر شما در مورد چین و نقشی که این کشور در بازار ایران و جهان دارد چیست؟

برای ما و کشورهای اروپایی چین مشکل قابل توجهی است زیرا آنها قیمت‌های بسیار پایینی دارند و به اروپا نیز بسیار صادر می‌کنند. قیمت‌ها را پایین نگه می‌دارند و به همین دلیل بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند مثل تاتا استیل در انگلیس. اما اکنون در اروپا مالیات بسیار سنگینی برای واردات محصول از چین وضع شده است که می‌تواند تا حدی موثر باشد. اما چین در همه جا فعال است. من طی ملاقاتی که با یک مشتری در ایران داشتم متوجه شدم که قیمت محصولات چینی بسیار پایین است و ما نمی‌توانیم در آن مورد خاص با آنها رقابت کنیم.

اتفاقی که اخیرا رخ داده اینست که کشورهایی مانند آفریقای شمالی که سال‌ها از چین خرید می‌کردند اکنون به اروپا و محصولات اروپایی روی آورده‌اند زیرا متوجه شده‌اند خرید محصول باکیفیت پایین و قیمت کمتر طی زمان کیفیت محصول تولیدی آنها را از بین می‌برد و اعتبار آنها در بازار خدشه‌دار شده است. بنابراین مردم بیشتر و بیشتر به محصولات اروپایی روی خواهند آورد. البته مشکل دیگری که در اروپا وجود دارد اینست که دولت‌های آنها مالیات سنگینی برای صادرات نیز وضع کرده‌اند در حالی که دولت چین از صادرکنندگان خود حمایت کرده و به آنها جوایز صادراتی می‌دهد و این مشکل را کمی پیچیده‌تر می‌کند.

حمایت دولت لوکزامبورگ از فعالیت شرکت‌هایی مانند شما چگونه است؟

هیچ قانون حمایتی برای ما وجود ندارد. دولت نمی‌تواند حمایت کند زیرا ما یک شرکت خصوصی هستیم و این حمایت‌ها شامل حال ما نمی‌شود. در اروپا البته شما حتی نمی‌توانید در مورد حمایت دولت فکر کنید. به عنوان مثال وقتی عرضه محصول بیشتر از میزان تقاضا می‌شود، دولت چین قیمت‌های صادرات را ثابت نگه داشته و مابه‌التفاوت هزینه تولید و قیمت صادرات را به تولیدکنندگان پرداخت می‌کند که این باعث می‌شود قیمت‌ها ثابت مانده روی تولیدکننده تاثیر چندانی نگذارد اما ما چنین قوانینی در اروپا نداریم.

تصاویر
  • برنامه شرکت موفق فولادی لوکزامبورگ برای حضور در بازار ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها