Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کیفی ترین فولاد آلیاژی دنیا را می توانیم تولید کنیم
 

کیفی ترین فولاد آلیاژی دنیا را می توانیم تولید کنیم

ﺳﻪشنبه، 08 بهمن 1392 | Article Rating

مهندس اشرف سمنانی در گفت و گو با خبرنگار مجله چیلان به اهمیت بخش مهندسی پرداخت و تأکید کرد: بخش های مهندسی و ساخت در شرایط تحریم میبایست بیشترین رشد را داشته باشد، کشورهای مشابه ما هم در همین بخش جلو افتاده اندبه خاطر اینکه فشارها مهندسی شان را تقویت کرد و بعد از مهندسی و ساخت ما باید بهمزیت های داخلی کشور توجه داشته باشیم. ما در ایران مواد اولیه داریم، فولادآلیاژی داریم بنابراین به لحاظ مواد اولیه صنعتی مسئله ای نداریم ولی خب از لحاظطراحی ضعف هایی داریم که به سمت مهندسی معکوس رفته ایم.

وی به مزیت ها در صنعت فولاد پرداخت و تصریح کرد: طراحیها باید با توجه به مزیت هایمان باشد، مثلا اگر ترکیه از قراضه استفاده می کند بهخاطر این است که سنگ آهن ندارد ولی اگر ما این کار کنیم غلط است باید از مزیت نسبیخودمان استفاده کنیم. ساخت باید استراتژی داشته باشد و یک هماهنگی کامل می خواهدکه اولویت ما را تعریف کند.

اشرف سمنانی در پاسخ به چیلان که در شرایط فعلی چهچیزی در اولویت بخش صنعت فولاد کشور است؟ گفت: بخش فولاد باید تامین کننده صنایعماشین سازی و دیگر صنایع داخلی باشد. این یک زنجیره مهم است که می بابست محقق شودیعنی در حقیقت این کار باید تمام و کمال در ایران انجام شود. ما حتی در شرایطتحریم های تحمیلی می توانیم با کیفیت کمتر بسازیم پس باید برنامه ریزی جامع داشتهباشیم تا آن صنایعی که اولویت ما در توسعه هستند و آن تجهیزاتی که بیشترین مصرف رادارند و  استراتژیک هستند را مورد توجهقرار دهیم.

وی به توجه توأمان به بخش فنی و اقتصاد صنعت فولاد تأکیدکرد و گفت: در خصوص فولاد باید ببینیم توسعه صنعت فولاد چه برنامه ریزی نیاز داردو لازم است که یک تقسیم بندی صورت پذیرد، مثلا ساخت کوره یا مثلا ممکن است در نوردیک قسمتش پیچیدگی بیشتری داشته باشد که همه اینها را باید لحاظ کرد البته باید ایننکته را گوشزد کنم که ما به لحاظ اقتصادی نمی توانیم تجهیزاتی بسازیم که ده برابرقیمت خارجی تمام شود، به خاطر این ابعاد ما به یک برنامه ریزی نیاز داریم که ابعادفنی و اقتصاد را با هم تجمیع کنیم. اگر این ابعاد با هم دیده شود مسلماً ما موفقمی شویم.

برای مطالعه ادامه این گفتگو به شماره 53 نشریه چیلانمراجعه نمایید.

تصاویر
  • کیفی ترین فولاد آلیاژی دنیا را می توانیم تولید کنیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها