Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بخش خصوصی صنعت فولاد در ابتدای راه و شرایط گذار است
 

بخش خصوصی صنعت فولاد در ابتدای راه و شرایط گذار است

ﺳﻪشنبه، 19 بهمن 1395 | Article Rating

 رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نشست زنجیره ارزش آهن و فولاد کشور که صبح امروز در محل اتاق بازرگان ایران برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد تا سال 1383 تنها توسط دولت انجام می‌شد اما در همان سال اجازه دادند تا بخش خصوصی به حوزه نورد ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کند. با این اقدام بخش خصوصی توانست به فولاد سازی نیز وارد شود.


وی بیان کرد: باید در چنین جلساتی تنها به فکر زنجیره فولاد بود نه آنکه مسائل مربوط به بنگاه‌ها عنوان شود.

به گفته خلیفه سلطان، بخش خصوصی در صنعت فولاد در ابتدای راه و در شرایط گذار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد از خصوصی سازی به عنوان مصیبت یاد می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که خصوصی سازی در 3 حوزه آب، برق و صنایع معدنی بسیار موفق بوده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به مشکلات پیش‌روی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: عدم عرضه و تقاضای مناسب، حمایت غیرموثر سیستم بانکی و پراکنده و کوچک بودن بخش خصوصی از مشکلاتی است که این بخش با آن مواجه است.

وی درباره حمایت غیرموثر سیستم بانکی افزود: گاه این حمایت به دلیل اشتغال‌زایی انجام گرفت اما متاسفانه عمر این واحدها که با حمایت سیستم بانکی ایجاد می‌شود، کوتاه است.

خلیفه سلطان معتقد است: اگر قرار است بخش خصوصی به عنوان صنایع پایین دستی مورد حمایت قرار گیرد باید به عوارض آن نیز توجه داشت تا هم حمایت شده و هم شکست نخورد. در واقع راه‌حل‌ها باید درون‌زا باشد.

تصاویر
  • بخش خصوصی صنعت فولاد در ابتدای راه و شرایط گذار است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها