Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بهاي جهاني طلا رو به كاهش گذاشت

چهارشنبه، 09 بهمن 1392 | Article Rating
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش شدید دمابین 15 تا 20 درجه سانتیگراد در بیشتر نقاط کشور از روزهای پایانی این هفته تا پایان هفته آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر گذر سامانه بارشی و در پی آن نفوذ توده هوای خیلی سرد از عرض های شمالی و کاهش قابل توجه دما در بیشتر مناطق کشور است.

به گفته وی، طی روز های جمعه 92/11/11 و شنبه 92/11/12 کاهش 15 تا 20 درجه دمای هوا در نیمه شمالی کشور و تداوم آن تا روزهای پایانی هفته آینده پیش بینی می شود.

وظیفه اظهار داشت: طی روز های شنبه 92/11/12 و یکشنبه 92/11/13 دمای هوا در نیمه جنوبی کشور نیز بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد کاهش یافته و تا روزهای پایانی هفته آینده تداوم می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ توده هوای خیلی سرد به مناطق مختلف کشور از اواخر وقت پنجشنبه به کشور تصریح کرد: طی روز های جمعه مورخه 92/11/11 تا چهارشنبه 92/11/16 به کشاورزان استانهای اردبیل، قروین ، زنجان، گیلان، مازندران ، آذربایجان شرقی ، گلستان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی توصیه می شود از مصرف کودهای ازته در مزارع غلات پائیزه خودداری کنند ، سیستم گرمایشی و روشنایی گلخانه های سنتی را تنظیم کرده ، از تجهیزات آبیاری تحت فشار محافظت ، مرکبات و محصولات آماده برداشت را تا روز پنجشنبه برداشت کرده ، سیستم گرمایشی مناسب در دامداری ها بر قرار کرده ، هر گونه محلول پاشی و سم پاشی را متوقف و از استخرهای پرورش آبزیان مراقبت کنند.

وی افزود: طی روز های شنبه 92/11/12 تا چهارشنبه 92/11/16: به کشاورزان استانهای آذربایجان غربی، خراسان جنوبی ، یزد ، اصفهان ، مرکزی ، قم ، تهران ، البرز، کردستان ، همدان ، کرمانشاه ، لرستان ، چهار محال و بختیاری توصیه می شود از مصرف کودهای ازته در مزارع غلات پائیزه خودداری کنند ، سیستم گرمایشی و روشنایی گلخانه های سنتی را تنظیم کرده ، از تجهیزات آبیاری تحت فشار محافظت ، مرکبات و محصولات آماده برداشت را تا روز پنجشنبه برداشت کرده ، سیستم گرمایشی مناسب در دامداری ها بر قرار کرده ، هر گونه محلول پاشی و سم پاشی را متوقف و از استخرهای پرورش آبزیان مراقبت کنند و در صورت عدم کفایت بارش ها انجام یخ آب زمستانه توصیه می شود.

وظیفه یاد آور شد: طی روز های دوشنبه 92/11/14 تا چهارشنبه 92/11/16 نیز به کشاورزان استانهای خوزستان ، ایلام ، کهگیلویه و بویر احمد ، فارس، سیستان و بلوچستان ، کرمان خودداری از انجام هرس در باغات ، عدم سمپاشی و محلول پاشی در ساعات سرد به ویژه صبح هنگام ، برداشت سریع محصولات آماده برداشت ، تنظیم دما و روشنایی در گلخانه ها ، انجام یخ آب زمستانه در باغات توصیه می شود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها