Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اقدامات مجلس براي خروج صنعت فولاد از ركود
 

اقدامات مجلس براي خروج صنعت فولاد از ركود

چهارشنبه، 20 بهمن 1395 | Article Rating

قلب صنعت هر کشور در حوزه فولاد می تپد، صنعتی که رونق آن نشانه رونق اقتصاد و رکودش به معنای زمین گیر شدن اقتصاد یک کشور است.در سال های گذشته نشانه های رکود در این صنعت نمایان شد و در سال جاری، نیز این رکود شدت بیشتری یافت تا جایی که صف مشتریان همیشه در انتظار فولاد سازان بزرگ به صف محصولات در تمنای خرید قرار گرفت و نبود تقاضای کافی فولاد سازان را دچار بحران اساسی کرد.حال یک پرسش اساسی مطرح است که چرا رکود به وجود آمد؟چگونه می توان از آن خارج شد؟

در همین رابطه رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس صنایعی نظیر صنعت فولاد را در کشور جزو صنایع مهم و مادر برشمرد و افزود: در حال حاضر به دلیل رکود ایجاد شده در صنعت فولاد کشور این بخش مهم از صنایع کشور نیازمند حمایت های ویژه از جانب دولت است، چرا که توسعه صنعت فولاد کشور می تواند در توسعه سایر صنایع پایین دستی نقشی اساسی ایفا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در ادامه با بیان این که بخش عمده ای از مصرف فولاد در بخش ساخت و ساز متمرکز است یاد آور شد: به دلیل رکود ایجاد شده در صنعت ساختمان ما در صنایع فلزی کشور نظیر صنعت فولاد شاهد رکود بی سابقه ای شده ایم. از این رو تا زمانی که رونق مجددا به اقتصاد کشور بازنگردد نمی توانیم شاهد رونق صنایع مهم کشور از جمله صنعت فولاد باشیم.

علیزاده، با اشاره به تلاش های دولت و مجلس برای خروج صنعت فولاد کشور از رکود یاد آور شد: به منظور خروج از رکود صنعت فولاد دولت و مجلس در تلاش هستند میزان بودجه تخصیصی را در بخش صنعت و معدن در سال 96 افزایش دهند. همچنین در کلیات لایحه برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به این صنعت شده است. بنابراین پیش بینی می شود در سال آینده شاهد رونق در صنعت فولاد کشور باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این که تولید کنندگان صنعت فولاد با مشکلاتی نظیر عدم فروش و کمبود نقدینگی در بازار مواجه هستند یاد آور شد: به دلیل رکود اقتصادی حاکم صنعت فولاد مانند سایر صنایع تولیدی با مشکلات عدم فروش محصولات تولیدی مواجه است. بنابراین تا زمانی که اقتصاد کشور به طور کامل از رکود خارج نشود نمی توانیم به رونق صنعت فولاد امیدوار باشیم.

وی، در ادامه با بیان این که صنعت فولاد کشور جزو صنایعی نبود که از اعمال تحریم ها آسیب ببیند تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز برجام و لغو تحریم ها نتوانسته است رونق را به این صنعت نیمه جان کشور بازگرداند. چرا که مشکل عمده این صنعت رکود اقتصادی است که در تمامی بخش های اقتصادی رخنه کرده است. بنابراین نمی توانیم امیدوار باشیم که برجام بتواند تاثیر مثبتی در این صنعت بگذارد. تا زمانی که ساخت و ساز مجددا رونق بگیرد.

تصاویر
  • اقدامات مجلس براي خروج صنعت فولاد از ركود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها