Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بررسی روند صنعت و بازار فولاد ایران در یک ماه گذشته
 

بررسی روند صنعت و بازار فولاد ایران در یک ماه گذشته

شنبه، 23 بهمن 1395 | Article Rating

قیمت فولاد و محصولات فولادی در یک ماه گذشته (دی ماه 95) روند ثابت و بعضا کاهشی را دنبال کرد و سید محمد رضا دانشگر، کارشناس صنعت فولاد در تحلیل اخیر خود از رشد قیمت میلگرد، تیرآهن، شمش بیلت و انواع ورق های فولادی خبر داد. در ادامه تحلیل دانشگر، کارشناس صنعت فولاد از نظر می گذرد.

بازار محصولات فولادی در یک ماه گذشته

در ماه گذشته روند صعودی قیمت میلگرد که با افزایش قیمت ارز و همچنین قیمتهای جهانی همگام بوده است متوقف شد و و میلگرد سایز متوسط ذوب آهن که به مرز ۱۸۵۰ نیز رسیده بود مجددا به حدود ۱۷۷۰ تومان (با ارزش افزوده) بازگشت. نمودار روند قیمت میلگرد سایز ۱۶ ذوب و آهن و همچنین روند قیمت ماهیانه این محصول را ملاحظه می فرمایید:

در همین حال قیمت میلگرد در مناطق مختلف دنیا نیز در اواسط ژانویه ۲۰۱۷  بین ۴۲۵ تا ۵۸۴ دلار بر تن در مناطق مختلف در نوسان بوده است.

اما قیمت تیرآهن های تولید ذوب آهن اصفهان نیز در یک ماه گذشته روندی نسبتا نزولی داشت و سایز ۱۸ به حدود ۴۲۰ هزار تومان در هر شاخه رسید.. نمودارهای روند قیمت روزانه و ماهیانه تیرآهن ۱۸ ذوب آهن را در ادامه ملاحظه می فرمایید.

بازار شمش و قراضه در داخل کشور

شمش بیلت تولید داخل در ماه گذشته به حدود ۱۳۷۰ تومان رسید. در همین حال قیمت قراضه سنگین بار در  ماه گذشته حدود ۹۴۰ تومان در نوسان بود.

نمودار بعدی نیز فاصله قیمت شمش با قراضه را نشان می  دهد. در چند سال گذشته تعدادی زیادی واحد ذوب با کوره های القایی راه اندازی شدند و روند این نمودار برای ایشان مهم است. هزینه های تبدیل قراضه به شمش (شامل افت وزنی قراضه، سربار ذوب، برق، دستمزد، فروآلیاژ، نسوز، تعمیرات و استهلاک و … ) ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. در ماه گذشته این شاخص نسبتا  ثابت بود.

بازار مقاطع تخت

اما در شهریور ماه امسال قیمت انواع ورق فولادی از جمله ورق گرم سایز متوسط، ورق ۲ میلیمتر وارداتی و پلیت ضخامت ۲۰ نسبتا ثابت بوده است.

نمودار بعدی نیز مقایسه قیمت انواع ورق گرم در نقاط مختلف جهان را نشان می دهد.

تصاویر
  • بررسی روند صنعت و بازار فولاد ایران در یک ماه گذشته
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها