Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ابهام در برنامه کاهش ظرفیت تولید فولاد در چین ادعای دو موسسه
 

ابهام در برنامه کاهش ظرفیت تولید فولاد در چین ادعای دو موسسه

چهارشنبه، 27 بهمن 1395 | Article Rating

در حالی که تصور می شد چین ظرفیت تولید فولاد خود را در سال 2016 کاهش داده، اما دو موسسه در چین و هلند، مدعی شده اند که ظرفیت واقعی فولاد چین در سال 2016 افزایش داشته است.

به نقل از وب سایت هندی ایندیَن اکسپرس ، چین در نظر داشت طی یک برنامه پنج ساله به منظور مقابله با مازاد عرضه و رعایت مسائل زیست محیطی ، ظرفیت تولید سالانه فولاد خام را به میزان 150میلیون تن کاهش دهد.

طبق این گزارش ها،‌ طی سال گذشته میلادی اقداماتی برای کاهش ظرفیت تولید فولاد چین به میزان 85 میلیون تن آغاز شد اما اکثر آنها نیمه تمام باقی ماندند در حالی که همچنان23 میلیون تن از رقم فوق، مشغول به تولید است.

سازمان تحقیقاتی و دولتی چین با نام سی یو استیل(Custeel) و موسسه زیست محیطی غیردولتی هلند با نام گرین پیس (Greenpeace) پیش بینی کرده بودند که در سال 2016 چین ظرفیت تولید فولاد را افزایش دهد.

اگرچه طبق برنامه، از آغاز پروژه های جدید ممانعت می شود اما در سال گذشته 12 میلیون تن ظرفیت جدید در این کشور وارد مدار تولید شده اند. در همین حال موسسات فوق تخمین زده اند که 49 میلیون تن از ظرفیت کنار گذاشته شده،‌ مجدد وارد تولید شده و این امر در به پاسخ رشد قیمت ها شکل گرفته است. بنابراین چین در سال گذشته ظرفیت تولید فولاد را 9 میلیون تن افزایش داد.

بنابر این گزارش 80 درصد افزایش ظرفیت خالص فولاد در مناطق دارای آلودگی بالا در اطراف شهر پکن روی داده است. یکی از این مناطق استان هبی، بزرگترین منطقه فولادساز چین است که در نظر دارد مجموع ظرفیت تولید فولاد خود را به کمتر از 200میلیون تن تا پایان دهه میلادی برساند که کمتر از 286 میلیون تن در سال 2013 است.

مجموع ظرفیت تولید فولاد چین در سال گذشته میلادی یک میلیارد و 100میلیون تن بوده که بر اساس آمار رسمی کمتر از پیش بینی های گذشته بوده اما هنوز مازاد حدود 300میلیون تن دارد.

رئیس کمیته اصلاحات و توسعه ملی چین در عین حال وعده داده ظرفیت تولید فولاد این کشور کاهش 45 میلیون تنی را خواهد داشت.


تصاویر
  • ابهام در برنامه کاهش ظرفیت تولید فولاد در چین ادعای دو موسسه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها