Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش سرعت پروژه فولاد پوسکو در مکران از ابتدای ۲۰۱۷
 

افزایش سرعت پروژه فولاد پوسکو در مکران از ابتدای ۲۰۱۷

چهارشنبه، 04 اسفند 1395 | Article Rating

مدير بازاريابي و امور بين‌الملل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) معتقد است: این شرکت به دلیل پایه  مهندسی و فناوری‌های برتری که در اختیار دارد، محدود به هیچ صنعتی نیست.

محمدرضا نیکوسخن درباره همکاری ایریتک با گروه SMS بیان کرد: همکاری گروه SMS و ایریتک از پیشینه‌ای ۴۰ ساله برخوردار است زیرا سهام اصلی شرکت ما را ایتالین PNT متعلق به ایتالیا در اختیار داشت که پس از آن احداث فولاد مبارکه را با یکدیگر انجام دادیم این در حالی است که سهام این شرکت ایتالیایی به گروه SMS انتقال یافت. پایه و ساختار کار ما از سوی شرکت ایتالین PNT و گروه SMS ایجاد شد و زبان مشترک بین ما وجود دارد و شریک استراتژیک آنها در ایران و منطقه محسوب می‌شویم. برای ورود به هر پروژه‌ای در ایران با ما مشورت می‌کنند و انتخاب اول ما برای فناوری مراحل پس از احیا، شرکت SMS است.

به گفته وی، مذاکراتی با پل ورث که در زمینه گندله‌سازی مشغول است داشته اما در زمینه احیا خودمان دارای لایسنس هستیم. البته برای فولادسازی و محصولات نهایی همیشه گروه SMS اولویت اول بوده و بهترین فولادهای کشور که فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان است نتیجه همکاری گروه SMS و ایریتک است که یک موضوع برد-برد و هم‌افزایی بوده که در صنعت فولاد ایران با برترین فناوری دنیا شکل گرفته است.

نیکوسخن درباره حضور در طرح توسعه فولاد هرمزگان تصریح کرد: تنها شرکتی که در ایران کلیه نقشه‌های فولاد هرمزگان را از A تا Z در اختیار دارد، ایریتک است که از بدو تاسیس از بحث‌های فنی اقتصادی که با شرکت مکدینال و بحث‌های زیست‌محیطی که با شرکت ادکینز بود را ما به همراه شرکت SMS در ایران انجام داده‌ایم و برای نخستین بار در تاریخ فولاد ایران بود که شرکت ایریتک لیدر این کنسرسیوم قرار گرفت. امروز باعث افتخار است که محصولات فاز یک به اروپا صادر می‌شود.

وی افزود: در فاز ۲ نیز، ایریتک و شرکت SMS مذاکرات فشرده‌ای را با فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان داشته و طبیعی است که هیچ شرکتی مانند ما به اطلاعات دسترسی ندارد. امیدواریم با شرایطی که در تامین منابع مالی در حال تحقق است، بتوانیم این کار را به زودی انجام دهیم زیرا بستر در شرکت ایریتک فراهم بوده و تیم مهندسی در این زمینه آماده هستند. در فاز ۱ این پروژه بخش‌هایی از توسعه فاز ۲ را انجام داده‌ایم.

نیکوسخن با اشاره به شرکت کوبه‌ استیل نیز ‌تصریح کرد: در دیداری که دکتر ظریف و دکتر کرباسیان با مدیران کوبه ‌استیل در توکیو داشتند، دکتر کرباسیان اظهار کردند؛ برای تامین مالی به سرعت پیش‌قدم شوند. 
خوشبختانه کوبه استیل اقدامات خود را در پروژه‌هایی که ما در دست داریم انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: بهترین فرزند میدرکس در دنیا شرکت ایریتک است که بیش از ۱۲ میلیون تن را به بهترین عملکرد و نتیجه رسانده ‌است. در این میان شرکت کوبه نیز حمایت ویژه‌ای از ایریتک دارد زیرا می‌داند این شرکت یکی از بنیان‌گذاران اصلی برای پروموت کردن میدرکس است.

نیکوسخن همچنین با اشاره به پوسکو نیز افزود: آنها نیز بطور جدی فولادسازی خود در مکران را دنبال می‌کنند که ایریتک شریک ایرانی آنها است. البته اتفاقات رخ داده در دولت کره‌جنوبی کمی سرعت شرایط را کند کرده است اما در اوایل سال ۲۰۱۷ سرعت بیشتری در این زمینه ایجاد می‌شود.

وی درباره ورود به صنعت آلومینیوم گفت: با توجه به پایه مهندسی خود و برترین فناوری‌هایی که در اختیار داریم‌ محدود به هیچ صنعتی نخواهیم بود، مانند صنعت چوب ‌و کاغذ که در مازندران انجام داده‌ایم. در نتیجه در صنعت آلومینیوم نیز از دیرباز با شرکت SMS و اتوتک و فیوز فرانسه ارتباطاتی داشتیم.

نیکوسخن افزود: در حال حاضر برای پروژه پترولیوم کک با شرکت فیوز مذاکراتی داشته‌ و منتظر تامین منابع هستیم. همچنین درباره آلومینا در منطقه پارسیان نیز در مناقصه شرکت کرده‌ و جزو ۳ شرکت short list‌ بودیم. پس از آن ایمیدرو مناقصه را متوقف کرد. قرار است اسناد مناقصه را دوباره پیشنهاد دهند. برای شرکت در این مناقصه آمادگی کامل برای ما وجود دارد. همچنین در پروژه بوکسیت گینه منتظر انتشار گزارش مطالعات فنی–اقتصادی هستیم تا بتوانیم به صورت جدی فعالیت در این پروژه را آغاز کنیم.

اتوتک برخی پروژه‌های کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی را انجام‌ می‌دهد. نیکوسخن درباره مشارکت با اتوتک در این پروژه‌ها تصریح کرد: شریک استراتژیک ما پیش از مرحله احیا که کنسانتره و احیا را شامل می‌شود، شرکت اتوتک است که در حال حاضر پروژه سنگان و خراسان را در دستورکار داریم. همچنین در کنسانتره و گندله‌سازی نیز همکاری‌هایی داشته و پروژه مادکوش در دستورکار بود که کارفرما به دلیل گندله‌سازی پروژه را متوقف کرده اما چندین پروژه دیگر در حال مذاکره است.

وی با اشاره به موضوع انتخاب فناوری اظهار کرد: با توجه به اینکه پایه شرکت مهندسی است سعی بر آن داشته تا بهترین کیفیت را در کار ارائه داده و در کارها به دنبال کمیت نبوده‌ایم. هیچ پروژه‌ای در سابقه ۴۱ ساله ایریتک وجود ندارد که به پرفورمنس نرسیده باشد. دلیل همکاری ما اتوتک و یا SMS آن است که به دنبال بهترین فناوری‌ها و حفظ اعتبار برند خود هستیم. البته در مواردی که اسناد مناقصه را کارفرما منتشر کرده و فناوری را از قبل مشخص کرده‌اند ما مجبور به دنبال کردن اسناد هستیم اما قبل از ورود به مناقصه حتما تجربه‌های خود را در اختیار کارفرما قرار می‌دهیم.

وی گفت: ایریتک با شرکت دانیلی در فولاد خراسان همکاری داشتند که مربوط به ۲۰ سال پیش است اما در زمینه فعالیت در خارج کشور واقعیت آن است که شرایط سیاسی بسیار تاثیر‌گذار است. بطور مثال با کشورهای عربی شرایط هموار نیست اما با شرکت‌هایی در عمان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و گرجستان مذاکرات داشته‌ و شریک‌های خارجی ما در این کشورها پروژه‌هایی دارند که در حال بررسی استفاده از توان داخل در آن پروژه‌ها هستیم.

به گفته نیکوسخن، ایریتک در مناقصه‌های پروژه‌های تیتانیوم و معدن طلای زرشوران شرکت کرده‌ است. البته در پروژه تیتانیوم بنا به دلایلی انصراف داده‌ایم.

تصاویر
  • افزایش سرعت پروژه فولاد پوسکو در مکران از ابتدای ۲۰۱۷
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها