Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد 7 درصدی تولید فولاد جهانی
 

رشد 7 درصدی تولید فولاد جهانی

چهارشنبه، 04 اسفند 1395 | Article Rating

قیمت سنگ آهن این هفته به اوج 30 ماه گذشته رسید. زغال سنگ نیز 80 درصد نسبت به قیمت مدت مشابه سال گذشته بالاتر است. این روند صعودی بازارهای مواد اولیه شاید امسال باز هم ادامه یابد چرا که تولید جهانی فولاد بالاست. انجمن جهانی فولاد در گزارش اخیر خود اظهار داشت در ژانویه تولید فولاد دنیا  7 درصد رشد داشته 136.5 میلیون تن شد.

این موسسه 50 ساله برآورد کرده تولید فولاد چین که نیمی از تولید دنیا را در دست دارد 7.4 درصد در ژانویه  نسبت به سال قبل بالا رفته است البته نسبت به ماه قبل آن نسبتا ثابت بود.

تولید کننده شماره 3 جهان هند بیشترین رشد در تولید را بین کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد داشت. میزان تولید آن 12 درصد رشد سالانه داشت.

ژاپن دومین تولید کننده فولاد دنیا سال گذشته با کمی افت تولید روبرو شد ولی سال 2017 را با رشد 2.7 درصدی نسبت به ژانویه گذشته و 3.3 درصد بهبود نسبت به دسامبر آغاز کرد.

تولید فولاد امریکا نیز در ژانویه 6.5 درصد بهبود سالانه را تجربه کرد  در حالی که سال 2016 کاهش داشت.

در روسیه و اوکراین نیز تولید فولاد در ژانویه رشد خوبی داشته این کشورها به ترتیب پنجمین و دهمین تولید کننده های بزرگ فولاد دنیا هستند. تولید روسیه 11.6 درصد نسبت به ژانویه 2016 بالا رفت و تولید اوکراین نیز 8.5 درصد بهبود داشت.

تصاویر
  • رشد 7 درصدی تولید فولاد جهانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها