Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رمزگشایی از ارزان فروشی فولاد به خارجی ها
 

رمزگشایی از ارزان فروشی فولاد به خارجی ها

چهارشنبه، 18 اسفند 1395 | Article Rating

 قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور تولید، دلیل تفاوت قیمت فولاد در داخل و خارج از کشور را اخذ 9 درصدی مالیات برارزش افزوده از داخلی ها عنوان کرد.

رضا رحمانی، با اشاره به طرح موضوعاتی همانند دامپینگ ایران در بازار فولادی دنیا، گفت:طرح چنین مباحثی به هیچ وجه صحت ندارد و ایران نمی تواند در برابر کشورهایی همانند چین دامپینگی داشته باشد، لذا باید به میزان تولید فولاد ایران و کشورهایی همچون چین توجه شود،سپس چنین اظهاراتی مطرح شود.

قائم مقام وزیرصنعت،معدن و تجارت در امور تولید،با بیان اینکه چین حدود 800 میلیون تن تولید فولاد دارد،افزود:کل تولیدفولاد درایران 20 میلیون تن است،لذا ایران توانایی دامپینگ فولاد را ندارد.

پرداخت 9 درصدی مالیات برارزش افزوده دلیل گران تر بودن ورق فولاد در داخل

رحمانی بااشاره به اینکه ارزان فروشی فولاد به خارجی ها نسبت به بازار داخلی مورد بررسی قرار گرفته است،ادامه داد:در ابتدا که این بحث مطرح شد،بنده تعجب کردم،اما با بررسی ها مشخص شد که صادرات از مالیات برارزش افزوده معاف است، اما تولید داخل باید 9 درصد مالیات برارش افزوده پرداخت کند،که قیمت فولاد در داخل را نسبت به خارج گران تر می کند.

وی با بیان اینکه ورق فولادی صادراتی به دلیل اخذ مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد ارزانتر از داخل می شد،یادآور شد: مجتمع های فولادی برای تامین برخی اقلام،مواداولیه و تجهیزات خود از خارج به ارز نیاز دارند،لذا باید بخشی از محصولات خود را به خارج صادر کنند.

قائم مقام وزیرصنعت،معدن و تجارت در امور تولید، تصریح کرد:بررسی ها درخصوص اظهاراتی مبنی بر ارزان فروشی فولاد برای خارجی ها صورت گرفته است که دلیل آن تفاوت در اخذ مالیات برارزش افزوده بوده است.


تصاویر
  • رمزگشایی از ارزان فروشی فولاد به خارجی ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها