Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سوددهی کلان واحدهای تولید میلگرد در چین
 

سوددهی کلان واحدهای تولید میلگرد در چین

ﺳﻪشنبه، 15 فروردین 1396 | Article Rating

چین بزرگترین کشور تولید کننده فولاد در دنیا است و یکی از اصلی ترین فراورده های فولادی تولید شده در این کشور میلگرد است. این فراورده فولادی که در تمامی پروژه های زیرساختی استفاده می شود یکی از پرمصرف‌ترین محصولات این صنعت است و قیمت آن در سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است. سرمایه‌گذاری زیاد چین در تولید میلگرد به خصوص میلگرد با کیفیت متوسط و پایین باعث شده است تا کارخانه های فعال در این بخش سود زیادی کسب کنند. به گزارش وزارت صنعت چین به ازای هر تن میلگرد تولید شده در کارخانه های  چین ، سودی معادل ۱۱۵.۷۴ دلار به کارخانه می رسد. این بالاترین میزان سوددهی در میان تولیدکنندگان فولاد از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون است.

آمار نشان می دهد قیمت میلگرد از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون ۲۳ درصد رشد کرده است و با توجه به افزایش فعالیتهای ساختمانی در این  کشور انتظار می رود در سال جاری هم قیمت میلگرد بالغ بر ۱۲ درصد نسبت به سال قبل رشد کند.کوین وال یکی از تحلیل گران اتحادیه بین المللی آهن و فولاد می گوید: فولاد تولیدی در چین با چندین کیفیت تولید می شود و قیمت  این محصولات هم متناسب با کیفیت آن است. فولادی که با قیمت ارزان به بازارهای جهانی  عرضه می شود اغلب فولاد با کیفیت پایین است و تنها از نظر قیمتی می تواند با دیگر محصولات رقابت کند ولی اگر قرار باشد از نظر کیفی با دیگر محصولات مقایسه شود و قدرتی در بازار جهانی ندارد.

 

تولید فولاد ۵.۸ درصد رشد کرد

 در دوماه اول سال ۲۰۱۷ تولید فولاد در این کشور ۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد که نسبت به نرخ رشد تولید در سال گذشته کمتر بوده است. اما خبر رشد تولید فولاد چین در شرایطی منتشر شده است که در روزهای گذشته از سیاستهای تازه دولت چین برای کمتر کردن تولید فولاد به منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده خبر داده  شده بود.کیو یوچین یکی از تحلیل گران صنعت فولاد می گوید: در این دو ماه تولید فولاد تنها ۵.۸ درصد رشد کرد زیرا قیمت فولاد در این ماهها کمتر از مدت مشابه سال قبل بود. پایین بودن قیمت فولاد باعث شد تا کارخانه ها و شرکتهای فولادسازی انگیزه سرمایه گذاری و افزایش تولید را از دست بدهند و تنها به منظور تامین  نیاز داخلی فولاد تولید کنند. افزایش شمار پروژه های زیر ساختی در چین سبب شد تا تقاضا برای فولاد در این کشور رشد کند و افزایش ظرفیت تولید در این کشور به منظور تامین مازاد نیاز داخلی باشد.

در دو ماه اول سال جاری چین ۱۲۸.۷۷ میلیون تن فولاد تولید کرد. این کشور در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۸۰۸ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان رشد کرده بود . چین در نظر دارد  در سال جاری ظرفیت تولید را ۵۰ میلیون تن کاهش دهد که دلیل ان  تلاش برای کاهش آلودگی هوا است.

مشکل آلودگی هوا در چین بسیار جدی است و دولت برای مقابله با این مشکل اقدام به کاهش حجم تولید فولاد و تعطیل کردن شمار زیادی از نیروگاههای زغال سنگی کرده است. این کشور در نظر دارد نیروگاههای زغال سنگی را با نیروگاههای هسته ای و گازی جایگزین کند تا از این طریق انتشار گازهای آلاینده را کاهش دهد.

تصاویر
  • سوددهی کلان واحدهای تولید میلگرد در چین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها