Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید فولاد در دنیا 7.5 درصد کاهش یافت
 

تولید فولاد در دنیا 7.5 درصد کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 15 فروردین 1396 | Article Rating

در دومین ماه سال جاری تولید فولاد در دنیا 7.5 درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافت و چین 48.3 درصد از کل تولید فولاد در این ماه را به خود اختصاص داد.

در ماه فوریه سال 2017 میلاری تولید فولاد در دنیا  نسبت به ماه ژانویه کاهش یافت ولی هنوز حجم تولید فولاد دنیا در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر بود. در این ماه از 70.3 درصد از ظرفیت تولید فولاد دنیا استفاده شده است که بالاترین میزان  از ژوئن سال 2016 میلادی تاکنون بود. رشد ظرفیت تولید فولاد در این ماه به دنبال افزایش تقاضا برای این فلز و رشد اقتصادی و افزایش شمار پروژه های زیرساختی تحقق یافت. اقتصاد دنیا که از سال 2008 میلادی به دلیل بحران وام های رهنی در آمریکا و بحران بدهی های دولتی در اتحادیه اروپا وارد رکودی عمیق شده است به تدریج در حال پشت سر گذاشتن بحران است و رشد فعالیت‌های صنعتی هم در نتیجه خارج شدن اقتصاد دنیا از رکود اتفاق افتاده است.

به گزارش اتحادیه بین المللی آهن و فولاد در دومین ماه سال جاری میلادی 126.6 میلیون تن فولاد در دنیا تولید شد در حالیکه در اولین ماه سال جاری حجم فولاد تولیدی در دنیا برابر با 137.8 میلیون تن بود. تولید در دومین ماه سال جاری نسبت به ماه اول 7.5 درصد کمتر بود در حالیکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش 4.1 درصدی همراه بود. آمار نشان می دهد طی 18 ماه اخیر تولید فولاد در دنیا نوسان‌های زیادی را تجربه کرده است ولی مقایسه میزان تولید در فوریه سال جاری با سپتامبر سال 2015 میلادی نشان از یک کاهش تدریجی دارد ولی همچنان چین به عنوان یک اقتصاد نوظهور و یک تولید کننده مطرح حدود نیمی از تولید فولاد دنیا را بر عهده دارد.

چین همچنان در صدر

کشورهای آسیایی بزرگترین تولید کنندگان فولاد در دنیا هستند و در میان کشورهای این قاره هم چین و هند صدر نشین هستند.در دومین ماه سال جاری چین 61.2 میلیون تن فولاد تولید کردکه نسبت به سال قبل 4.6 درصد رشد کرد. تولید فولاد چین در دومین ماه سال جاری معادل 48.3 درصد از کل تولید فولاد دنیا بود. دیگر کشورهای دنیا در مجموع 65.4 میلیون تن فولاد تولید کردندکه نسبت به سال قبل 3.6 درصد افزایش داشته است. چین با وجود اینکه برنامه‌های زیادی برای کاهش حجم تولید فولاد داشته است ولی در ماه‌های اول سال جاری نه تنها تولید خود را کمتر نکرد بلکه افزایش هم داد که این مساله زمینه را برای تردید در مورد سیاست‌های اعلامی توسط این کشور و سیاست‌های اجرا شده در این کشور فراهم کرد.

دیگر تولید کنندگان بزرگ فولاد در دنیا کشورهای هند و ژاپن هستند. هند در این ماه تولید فولاد را 8.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر کرد و توانست 8.1 میلیون تن فولاد تولید کند. این در حالیست که ژاپن تولید خود را 0.1 درصد نسبت به سال قبل تنزل داد و 8.3 میلیون تن فولاد را به بازار مصرف عرضه کرد.

امریکا که یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد در میان کشورهای صنعتی است در دومین ماه سال جاری 6.4 میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 1 درصد کاهش داشت . انتظار می‌رود اجرای سیاست‌های پیشنهادی توسط ترامپ در حمایت از تولید داخلی فولاد و توسعه سرمایه گذاری در اجرای پروژه‌های صنعتی و زیرساختی در کشور زمینه را برای افزایش تولید فولاد در امریکا فراهم کند.



تصاویر
  • تولید فولاد در دنیا 7.5 درصد کاهش یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها