Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
دستیابی فولاد مبارکه به رکوردهای تولید در نواحی مختلف
 

دستیابی فولاد مبارکه به رکوردهای تولید در نواحی مختلف

یکشنبه، 20 فروردین 1396 | Article Rating

 شرکت فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده آهن‌اسفنجی جهان و با در دست داشتن سهم بیش از ۵۰۰درصد تولید فولاد کشور توانسته نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور به‌عهده بگیرد.

روه فولاد مبارکه اصفهان با بهره‌گیری از دانش فنی و تخصص کارکنان خود توانسته ضمن اجرای طرح‌های توسعه نقش مهمی در تامین بازار صنایع پایین‌دستی و صنایع تبدیلی در کشور ایفا کند. این گروه هم‌اکنون شامل فنس فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا، شرکت فولاد هرمزگان جنوب، شرکت فولاد امیرکبیر، فولاد سنگان و همچنین فولاد سفیددشت (به‌عنوان نخستین شرکت بهره‌برداری‌شده از طرح‌های فولادی استانی) است که خوشبختانه با عملکرد مثبت در ارزیابی‌های انجام شده امروز شاهد نقش بی‌بدیل این گروه در سراسر کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هستیم. در ادامه گزارشی از ثبت رکوردهای شاخص تولید در نواحی مختلف این گروه بسیار بزرگ می‌آید.


رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول فولاد سبا
مجتمع فولاد سبا با تولید ۴هزار و ۴۴ تن آهن اسفنجی به رکورد جدیدی دست یافت. در این‌باره مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا از ثبت رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سبا خبر داد و گفت: کارکنان زحمتکش واحد مگامدول شهید شهبازی مجتمع فولاد سبا با تولید ۴هزار و ۴۴ تن آهن اسفنجی به رکورد جدیدی دست یافتند. محمود محمدی‌فشارکی با اشاره به رکورد قبلی این واحد که در ۲۱ اسفند ۹۵ به میزان ۴۰۳۴ تن محقق شده بود، این موفقیت‌ها را حاصل کار گروهی منسجم، بهبود مستمر، رفع مشکلات اساسی خط تولید و اقدام‌های انجام‌شده در واحد انباشت و برداشت دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش مضاعف کارکنان همواره شاهد تکرار رکوردهایی از این دست باشیم.


آغاز به‌کار موفقیت‌آمیز ناحیه فولادسازی در سال جدید
کارکنان پرتلاش ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گام نخست در سال۹۶ را با رکوردشکنی برداشتند. در این باره محمدمتقی رضایی، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ضمن تایید این خبر گفت: همزمان با فصل رویش و با طراوت بهار پولادمردان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم موفق به ثبت رکوردی جدید در عرصه بهره‌برداری و تولید تختال شدند که نشان از عزم راسخ ایشان برای تحقق اهداف عالی سازمان در سال ۱۳۹۶ دارد. وی افزود: در پنجمین روز از فروردین امسال کارکنان این ناحیه با تخلیه ۱۱۳ذوب و به تناژ ۲۰۷۷۱تن فولاد مذاب از کوره‌های قوس الکتریکی و تولید ۲۰۲۰۲ تن تختال از ماشین‌های ریخته‌گری مداوم، موفق به ثبت این رکورد شدند. مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با ذکر این مطلب که رکورد پیشین تولید روزانه ۱۱۲ذوب بوده است، گفت: با توجه به برنامه تولید از نظر کیفیت و پهنا در ماشین‌های ریخته‌گری مداوم، ظرفیت تولید در تعداد روزهای یادشده ۱۰۲ذوب پیش‌بینی شده بود که با بکارگیری روش‌هایی نظیر فلای تاندیش؛ افزایش سرعت ریخته‌گری و ارسال ذوب مناسب و به موقع توام با هماهنگی مطلوب، این موفقیت حاصل شد که به نوعی حاکی از خواست جمعی در عبور از اهداف کمی و تولید فراتر از انتظار و جبران محدودیت‌ها است. وی اظهار امیدواری کرد: با تداوم این موفقیت‌ها و بکارگیری شیوه‌های جدید و همچنین با تلاش مضاعف کارکنان در آینده نیز شاهد ثبت رکوردهای دیگر در این ناحیه و سایر قسمت‌های شرکت فولاد مبارکه باشیم.


رکوردشکنی در خطوط شست‌وشوی الکترولیتی
رئیس خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی نورد سرد شرکت فولاد مبارکه از کسب رکورد سالانه تولید در خطوط شست‌وشوی الکترولیتی و بازپخت۳ در ناحیه نورد سرد در سال ۱۳۹۵ خبر داد. اکبر نادری گفت: کارکنان خط شست‌وشوی الکترولیتی در سال ۱۳۹۵ توانستند با تولید ۱۵۹هزار و ۴۵۴ تن، رکورد قبلی سالانه تولید این خط را که مربوط به سال ۱۳۹۴ و به میزان ۱۴۷هزار و ۷۸۷ تن بود، پشت‌سر بگذارند. وی با تاکید بر اینکه ثبت این رکورد در سال ۱۳۹۵ به میزان۸۹/۷درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد، افزود: همچنین کارکنان خط بازپخت شماره۳ نیز با تولید ۱۵۷هزار و ۱۳۲تن، توانستند رکورد قبلی سالانه تولید (۱۴۸۷۵۲ تن مربوط به سال ۱۳۹۴) را بهبود بخشند که این موفقیت نیز رشد ۶۳/۵درصدی را نشان می‌دهد. رئیس خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی نورد سرد در ادامه ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی همکاران بیان کرد: دستیابی به رکورد سالانه تولید، حاصل تلاش مدیریت و کارکنان تولید و تعمیرات ناحیه است که امیدواریم این رکوردشکنی‌ها در آینده نیز تداوم داشته باشد.


دستیابی به رکورد روزانه تولید کلاف در خط نورد گرم
در آغازین روزها از سال ۹۶ ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه سال نو را با رکوردشکنی آغاز کرد. در این‌باره مهران شمس، مدیر ناحیه نورد گرم با اعلام این مطلب، ضمن تبریک به مناسبت کسب این موفقیت ارزشمند، گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل بهار و سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال» کارکنان پرتلاش ناحیه نورد گرم، موفق به کسب رکورد تولید روزانه ۲۰هزار و ۲۵ تن شدند. وی اظهار امیدواری کرد کسب این موفقیت که حاصل تلاش جمعی و همدلی کارکنان سختکوش ناحیه و حمایت‌های مدیریت عالی شرکت و سایر بخش‌های پشتیبانی بوده، سرآغاز خوبی برای افتخارآفرینی‌های بعدی کارکنان این ناحیه در زمینه تولید کمی و کیفی باشد.


کسب رکورد سالانه تولید در خطوط اصلاح شماره۳ و ۴
رئیس واحد خطوط نهایی نورد سرد فولاد مبارکه از کسب رکورد سالانه تولید در خطوط اصلاح شماره۳ و ۴ واحد خطوط نهایی ناحیه نورد سرد در سال ۱۳۹۵ خبر داد. محسن زنگنه‌پور در این‌باره گفت: تولید سالانه خط اصلاح شماره۳ در سال ۱۳۹۵ با ۶۹/۸درصد به ۱۸۹هزار و ۴۹۰تن رسید. این در حالی است که رکورد قبلی سالانه تولید در این ناحیه مربوط به سال۹۴ و به میزان ۱۷۴ هزار و ۳۳۲ تن بوده است. وی ادامه داد: تولید سالانه خط اصلاح شماره۴ نیز در سال۹۵ به ۱۳۷هزار و ۹۵۳ تن رسید که این رکورد نسبت به مدت مشابه سال قبل (تولید ۱۱۰۷۳۹ تن) ۵۷/۲۴درصد افزایش را نشان می‌دهد. رئیس واحد خطوط نهایی نورد سرد در ادامه گفت: خطوط اصلاح و بازرسی شماره ۳ و۴ واحد خطوط نهایی در ناحیه نورد سرد در راستای اهداف توسعه و در جهت افزایش تولید محصولات سرد نهایی از اواخر سال ۹۲راه‌اندازی شد و به مرحله تولید رسید؛ این در حالی بود که در ابتدای راه‌اندازی، این خطوط، با مشکلات فنی و تجهیزات مختلفی روبه‌رو شده بود و بیشتر مشکلات با همت کارکنان تولید و تعمیرات واحد، مرتفع شد. وی علت اصلی رسیدن به این موفقیت ارزنده را انجام به‌موقع و صحیح تعمیرات و در نتیجه افزایش آماده به کاری خط و افزایش توان دانشی کارکنان تولید دانست و در پایان از حمایت صمیمانه مدیریت و کارکنان نورد سرد، همکاری گروه فنی تولید و تعمیرات، کنترل کیفی و واحد برنامه‌ریزی تولید و سایر همکاران در دیگر واحدهای مربوط قدردانی کرد.


ثبت رکورد تولید در واحد احیای مستقیم شهید خرازی
کارکنان تلاشگر واحد احیای مستقیم۲ (شهید خرازی) ناحیه آهن‌سازی در تاریخ ۳۰ اسفند ۹۵ با تولید ۸هزار و ۱۳۵تن آهن اسفنجی موفق به ثبت رکورد روزانه در تولید شدند.


فولاد هرمزگان سال جدید را با رکوردشکنی آغاز کرد
مدیرعامل فولاد هرمزگان از ثبت رکورد تولید تختال روزانه، ماهانه و تعداد ذوب در این شرکت خبر داد. فرزاد ارزانی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شرکت فولاد هرمزگان گفت: پولادمردان این شرکت با افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از تجهیزات موفق شدند با تخلیه ۴۴ ذوب در کوره‌های قوس الکتریکی در تاریخ۹۶/۱/۱۰ رکورد ۴۳ ذوب قبلی این واحد را پشت‌سر بگذارند. وی افزود: کارکنان این شرکت با تلاش مضاعف خود موفق شده بودند، در تاریخ ۹۵/۱۲/۲۵ با تولید ۵هزار و ۳۸۲ تن تختال به رکورد روزانه جدید و با تولید ۱۲۰هزار و ۸۵تن تختال در اسفند به رکوردهای جدیدی دست یابند. مدیرعامل فولاد هرمزگان رکورد قبلی روزانه این شرکت را ۵هزار و ۱۷۴ تن، رکورد پیشین ماهانه فولاد هرمزگان را ۱۱۸هزار و ۱۴۸تن تختال و رکورد قبلی تخلیه ذوب در کوره‌های قوس الکتریکی این شرکت را ۴۳ ذوب اعلام کرد. وی دستیابی به این رکوردها را مرهون تلاش، همدلی و مسئولیت‌پذیری مدیریت و کارکنان این شرکت دانست و از بهبود تامین مواد اولیه و قطعات یدکی و همچنین کاهش توقف‌های اضطراری در خطوط تولید به‌عنوان دیگر عوامل موثر در کسب این رکوردها یاد کرد.


۱۱۴هزار تن تولید آهن اسفنجی در فولاد سفیددشت
مدیر آهن‌سازی واحد احیای مستقیم فولاد سفیددشت گفت: با تلاش کارکنان شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری تولید آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری از ۱۱۴ هزار تن گذشت. جمشید علی‌بابایی در این‌باره اظهار کرد: از زمان به بهره‌برداری رسیدن واحد احیای مستقیم فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری که در آبان سال ۹۵ به‌دست معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد، این واحد تولید آهن اسفنجی را آغاز کرد و توانست با وجود همه محدودیت‌های موجود تا اسفند سال۹۵ روز به روز تولید خود را افزایش دهد.
وی با تاکید بر اینکه آهن اسفنجی تولیدشده در این واحد از نظر مرغوبیت از متالیزاسیون(درجه فلزشدگی) بالای ۹۱درصد برخوردار است، گفت: آهن اسفنجی تولید شده در این شرکت هم‌اکنون به شرکت‌های فولادسازی بزرگی چون فولاد خوزستان ارسال می‌شود.

تصاویر
  • دستیابی فولاد مبارکه به رکوردهای تولید در نواحی مختلف
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها