Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
چهارمحال و بختیاری، قطب تولید ورق گالوالوم در ایران
 

چهارمحال و بختیاری، قطب تولید ورق گالوالوم در ایران

یکشنبه، 20 فروردین 1396 | Article Rating

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری خبر دادکه چهارمحال و بختیاری به قطب تولید  گالوالوم ایران تبدیل شده است.

سید نعیم امامی گفت: کارخانه تولید ورق فولادی گالوالوم با هزار و 300میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری ارزی 17 و نیم میلیون یورو راه اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: ورق گالوالوم در مقایسه با ورق گالوانیزه عمری دو برابر و پوششی نصف دارد و در صنایع لوازم خانگی، ساختمان و خودرو کاربرد دارد.

وی گفت: مجتمع بزرگ صنایع ورق های پوشش دار تاراز که ساخت آن از سال 1392 آغاز شده است؛ سالانه 330 هزار تن ورق های پوشش دار تولید می کند که نیمی از آن ورق گالوالوم است.

سید نعیم امامی گفت: با بهره برداری از این کارخانه ضمن فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم 250 نفر، سالانه از خروج 65 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود.
این مجتمع آبان ماه پارسال با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت رسمی بهره برداری شد.

معاون اجرائی رئیس جمهور هم شهریور ماه گذشته در بازدید از این کارخانه گفت: با بهره برداری از مجتمع بزرگ صنایع ورق های پوشش دار در چهارمحال و بختیاری، صد در صد نیاز کشور به این محصول تأمین و بیش از 10 درصد به توان تولید انواع ورق فولادی کشور افزوده می شود.

آقای شریعتمداری نیاز سالانه کشور به ورق گالوالوم را صد هزار تن اعلام کرد و افزود: این واحد 65 هزار تن بیش از نیاز کشور ظرفیت دارد که مازاد تولید به کشورهای منطقه صادر خواهد شد.

وی گفت: با راه اندازی مجتمع فولاد تاراز شهرکرد، در کنار دو کارخانه دیگر این استان - کارخانه های ورق خودرو سفید دشت و قلع اندود فرخشهر - چهارمحال و بختیاری با ظرفیت 800 هزار تن، قطب تولید انواع ورق کشور می شود.

این کارخانه در هفت هکتار از زمین های قطب صنعتی شهرکرد در مدت سه سال ساخته شده است.

مدیرعامل این شرکت فولادی تاراز هم گفت: درمجتمع فولاد تاراز، سالانه 330 تن انواع ورق های پوششی ازجمله گالوانیزه و گالوالوم تولید می شود.

مجید رضاپور افزود: در صورت تأمین ماده اولیه فولادی، کارخانه با ظرفیت اسمی کامل، فعالیت خود را ادامه می دهد.

تصاویر
  • چهارمحال و بختیاری، قطب تولید ورق گالوالوم در ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها