Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
لزوم تغییر سیاست های حمایتی دولت از صنعت فولاد
 

لزوم تغییر سیاست های حمایتی دولت از صنعت فولاد

ﺳﻪشنبه، 29 فروردین 1396 | Article Rating

عضو کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد: فارغ از رکود ایجاد شده در اقتصاد کشور سیاست های اتخاذی دولت در صنعت فولاد به رکود بیشتر این صنعت دامن زده است.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تداوم رکود در بازار فولاد کشور طی سال جاری تصریح کرد: تا زمانی که دولت سیاست های حمایتی خود را در این صنعت تغییر ندهد شاهد رکود در بازار فولاد کشور خواهیم بود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس، سیاست های دولت را در یک سال گذشته موجب تعمیق رکود در صنعت فولاد کشور برشمرد و افزود: دولت برای بالا بردن حجم صادرات محصولات، مواد خام فولادی را 150 دلار ارزانتر به سایر کشور صادر کرد در نتیجه همین امر موجب شد کارخانه های فولادی برای تامین مواد اولیه با مشکلات زیادی مواجه شوند. این در حالیست که دولت باید برای حمایت و رونق صنعت فولاد مواد اولیه خام فولادی حتی ارزانتر در اختیار تولید کنندگان قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس، با اشاره به ظرفیت پایین تولید کارخانه های فولادی کشور تصریح کرد: با توجه به پایین بودن هزینه های تولید از جمله دستمزد کارگران و انرژی باید تولید کارخانه ها میانگین 2.5 میلیون تن باشد اما اکنون سقف تولید کارخانه های فولادی کشور زیر یک میلیون تن است. از این رو باید تلاش شود تا در سال جاری ظرفیت تولید کارخانجات افزایش یابد.

وی با بیان این که ظرفیت تولید فولاد باید تا سال 1404 به بالای 55 میلیون تن افزایش پیدا کند تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل عدم حمایت های درست میانگین تولید بین 15 تا 17 میلیون تن است که با سیاست های برنامه فاصله زیادی دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با انتقاد از نحوه مکان یابی ساخت کارخانه های فولاد در کشور تصریح کرد:  هم اکنون در مکان هایی که مشکلات آب به صورت جدی وجود دارد نسبت به تاسیس کارخانه های فولادی اقدام کرده ایم این در حالیست که برای توسعه سیاست های صادراتی کارخانه های فولاد باید در کنار بنادر و دریا تاسیس شود.

تصاویر
  • لزوم تغییر سیاست های حمایتی دولت از صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها