Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تمرکز تولیدکنندگان فولاد باید روی صادرات متمرکز شود
 

تمرکز تولیدکنندگان فولاد باید روی صادرات متمرکز شود

چهارشنبه، 30 فروردین 1396 | Article Rating

مديرعامل فولاد يزد معتقد است به‌رغم افزايش توليد داخلي فولاد در سال جاري، با کاهش يا ثبات تقاضا رو به رو خواهيم بود؛ اتفاقي که اگر مديريت نشود، به بحران تبديل می‌شود.

بهادر احرامیان افزود: بايد تمرکز اصلي در صنعت فولاد روي صادرات باشد، اتفاقي که می‌تواند فرصت‌هاي جديد براي کشور به وجود بياورد. 

احرامیان درباره وضعیت صنعت فولاد در سال جاري و همچنین احتمال رشد تقاضا برای فولاد تصریح کرد: پيش‌بيني‌ها نشان می‌دهد از نظر تقاضاي داخلي در سال جاري با ثبات رو به رو خواهيم بود و تقاضا نسبت به سال گذشته رشد نخواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: ازسوی ديگر پيش‌بيني می‌شود فشار قيمت‌ها هم رو به پايين خواهد بود يعني با کاهش و افت قيمت در سطح جهان رو به رو می‌شويم که طبيعي است به کشور ما هم کشيده شود و دليل اصلي آن هم کاهش قيمت جهاني مواد اوليه در اين صنعت است. 

مديرعامل فولاد يزد افزود: در حال حاضر به جز قيمت ورق در کشور که تقريبا هم سطح جهان است در مابقي محصولات همچون تيرآهن ما جزو کشورهايي هستيم که پايين‌ترين قيمت را داريم. 

وی همچنین با اشاره به اینکه چرا پيش‌بيني‌ها در مورد تقاضاي فولاد و توليدات وابسته در بازار داخل ثبات را نشان می‌دهد، گفت: مهم‌ترين دليل اين پيش‌بيني به بازار مسکن باز می‌گردد که تاثير زيادي روي تقاضاي صنعت فولاد دارد.

به اعتقاد احرامیان، براساس برآوردها در سال‌جاري در حوزه مسکن با سرمايه‌گذاري‌هاي جديد چنداني رو به رو نخواهيم بود و حتي اگر اين صنعت از رکود خارج شود ما خريدها و فروش را در مسکن‌هاي ساخته شده و مازاد خواهيم داشت؛ اتفاقي که پس از آن و با توجه به رشد احتمالي می‌تواند سرمايه‌گذاران را به سرمايه‌گذاري‌هاي جديد در اين حوزه تشويق و سرمايه‌گذاري جديد در بخش مسکن را توجيه‌پذير کند که آن زمان ما هم در صنعت فولاد با رشد تقاضاي جديد مواجه می‌شويم. 

وی تصریح کرد: از سوی ديگر در بخش پروژه‌هاي عمراني هم پيش‌بيني افزايش تقاضا نخواهيم داشت، زيرا اولا کل بودجه عمراني مبلغ 60 هزار ميليارد تومان است که عدد قابل توجهي باتوجه به تعداد پروژه‌هاي عمراني نيست و ثانيا پيش‌بيني می‌شود همين عدد هم تحقق پيدا نکند. 

مديرعامل فولاد يزد درخصوص وضعیت افزايش توليد در سال‌جاری خاطرنشان کرد: به‌طور حتم امسال هم همچون سال گذشته با افزايش توليد رو به رو می‌شويم؛ در سال‌هاي گذشته ما شاهد اوج‌گيري سرمايه‌گذاري‌ها در حوزه فولاد و طرح‌هاي جديد فولادي در کشور بوده‌ايم، طرحي‌هايي که روي اصول و چارچوب مناسب شکل نگرفته‌اند، ولي کم‌کم به بهره‌برداري می‌رسند و اين يعني افزايش توليد در شرايطي که با رکود رو به رو هستيم. 

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به نبود تقاضا و رکود، افزايش توليد داخلي يک بحران نخواهد بود، گفت: افزايش توليد اگر با برنامه ريزي صورت بگيرد فرصت است نه بحران و تنها راه چاره نيز در شرايط کنوني تمرکز روي صادرات و ورود به بازارهاي جديد صادراتي است. سال گذشته شاهد رکورد تاريخي صادرات 6 ميليون تن فولاد بوديم که عدد بسيار مناسبي بود و حالا بايد به دنبال افزايش ظرفيت‌هاي صادراتي برويم.

تصاویر
  • تمرکز تولیدکنندگان فولاد باید روی صادرات متمرکز شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها