Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست
 

صادرات برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست

شنبه، 02 اردیبهشت 1396 | Article Rating

احمد خوروش، مدیر عامل شرکت فولاد کویر‌کاشان درخصوص رشد اخیر قیمت فولاد در بازار و عقبگرد آن می‌گوید: با جلسات هم‌اندیشی که در انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران تشکیل شد و اتحاد و همدلی تولیدکنندگان، تولید و توزیع در ایام تعطیلات نوروز محدود این موضوع باعث افزایش قیمت فولاد در روزهای پس از تعطیلات شد، اما به دلیل افزایش عرضه از سوی تولید‌کنندگان و رکود و نبود مصرف شاهد بازگشت نرخ‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: بازار ایران به دلیل رکود با بازار‌های جهانی هماهنگی ندارد و با وجود آنکه سایر بازارها با رشد قیمت مواجه بودند و سطح فعلی نرخ‌ها در بازارهای جهانی از ایران بالاتر است به دلیل اشباع بازار داخلی و رکود، بازار نشانه‌ای از بهبود ندارد. 

خوروش اظهار کرد: به‌رغم تمام تلاش دولت شاهد رکود بازار در تمامی سطوح هستیم و این موضوع تنها منحصر به بازار مسکن و ساختمان و فولاد نیست و در شرایط فعلی تنها صادرات می‌تواند راهگشای بازار باشد. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بخش ‌خصوصی در امر صادرات نسبت به واحدهای دولتی موفق نیست، گفت: واحدهای بزرگ به دلیل امکانات بیشتر از جمله داشتن دفاتر بین‌المللی و همچنین پایین بودن قیمت تمام‌شده به دلیل بالا بودن تناژ تولید این امکان را دارند که با قیمت‌های پایین‌تر محصول خود را عرضه کنند که این موضوع باعث می‌شود بخش خصوصی قدرت رقابت را در بازار‌های جهانی از دست بدهد.

وی ادامه داد: با این حال این امیدواری وجود دارد با توجه به برجام در امر صادرات تسهیل ایجاد شود و اگر این امر میسر نشود، واحدهای تولیدی در بازار داخلی با توجه به مازاد عرضه‌ای که نسبت به تقاضا وجود دارد محکوم به فنا هستند. 

وی درمورد واحد کویر کاشان و برنامه‌های توسعه‌ای در دست اقدام گفت: از جمله برنامه‌هایی که از سوی این واحد انجام شده گسترش سبد تولید و متنوع‌سازی آن بوده و با توجه به همکاری خوب وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان تولید گریدهای مختلف را پیدا کرده و به سمت تولید محصولات صنعتی پیش رفتیم. 

مدیر عامل شرکت فولاد کویر کاشان ادامه داد: گرچه تنوع تولید نیز هنوز باعث سود‌آوری ما نشده، اما با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی در آن مسیر حرکت کرده و مانع ارزبری شدیم و انشاءالله در آینده نزدیک با افزایش میزان تولید به سودآوری نیز خواهیم رسید.

تصاویر
  • صادرات برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها