Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد تقاضای فولاد دنیا در پی بهبود اوضاع اقتصادی جهان
 

رشد تقاضای فولاد دنیا در پی بهبود اوضاع اقتصادی جهان

دوشنبه، 04 اردیبهشت 1396 | Article Rating

در سال جاری تقاضای فولاد در دنیا ۱.۳ درصد نسبت به سال قبل رشد می‌کند.این در حالیست که در ‏گزارش‌های قبلی از رشد ۰.۲ درصدی تقاضا در سال جاری نسبت به سال قبل صحبت شده بود.‏

در گزارش‌های قبلی اتحادیه جهانی فولاد اعلام شده بود در سال ۲۰۱۷ میلادی تقاضای فولاد در دنیا ۰.۲ درصد رشد می کند ولی در گزارش جدید خبر از افزایش ۱ درصدی تقاضا در سال جاری مخابره شده است . بازسازی اقتصاد دنیا و افزایش سرمایه گذاری در پروژه های  زیر ساختی در امریکا و کشورهای صنعتی از مهم ترین دلایل  این تغییر در پیش بینی عنوان شده است.

بازسازی اقتصادهای صنعتی و خروج آنها از رکود اقتصادی در کنار افزایش نرخ رشد کشورهای در حال توسعه  به خصوص برزیل و هند و روسیه باعث  شد تا تقاضای فولاد در جهان افزایش یابد.این کشورها هر ساله برای تکمیل زیرساخت‌های صنعتی خود حجم بالایی از فولاد را مصرف می کنند. البته نرخ رشد مصرف در هر سال با شرایط اقتصادی و رکود و رونق در این بازار ارتباط تنگاتنگی دارد.

اتحادیه جهانی فولاد در گزارش اخیر خود با اشاره به این مساله نوشت: در سال جاری تقاضای فولاد در دنیا به ۱.۵۳۵ میلیارد تن می رسد که ۱.۳ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد خواهد کرد. این در حالیست که میزان فولاد تقاضا شده در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۱.۵۴۹ میلیارد تن خواهد بود و نسبت به برآوردهای قبلی ۰.۹ درصد رشد می کند.در سال جاری  تقاضای فولاد هم در کشورهای صنعتی بیش از قبل می شود و هم در کشورهای در حال توسعه به استثنای چین ما شاهد رشد تقاضا خواهیم بود.

صنعت فولاد سازی را می توان یکی از صنایع کلیدی و زیر بنایی در اقتصاد دانست و رشد این صنعت  نشان دهنده رشد اقتصادی و بازگشت وضعیت رونق به اقتصاد دنیا است.در واقع رشد اقتصادی و رشد صنعت فولاد علت و معلول یکدیگر هستند زیرا در صورتی تقاضا برای فولاد رشد می کند که اقتصاد در شرایط رشد قرار داشته باشد و فعالیتهای صنعتی  افزایش یابد. از طرف دیگر زمانی که اقتصاد در سلامت کامل قرار داشته باشد فعالیتهای صنعتی هم رشد می کند و تقاضا برای فولاد افزایش خواهد یافت.

صنعت فولاد سازی در اقتصادهای در حال توسعه

به گزارش ؛جهان فولاد؛ (worldsteel)در سال جاری اقتصاد کشورهای برزیل و روسیه و هند از رکود خارج می شود و تعداد پروژه های زیرساختی در این کشورها افزایش پیدا می کند. از طرف دیگر کشور چین که به تنهایی ۴۵ درصد از تقاضای فولاد دنیا را دارد در سال جاری شاهد ثبات نسبی میزان تقاضای فولاد نسبت به سال قبل خواهد بود ولی در سال ۲۰۱۸ میلادی تقاضا در این کشور روند کاهشی خواهد داشت. دلیل این مساله هم توقف سرمایه گذاری دولت در بخشهای زیر ساختی اقتصادی در چین در سال ۲۰۱۸ یا کاهش میزان این سرمایه گذاری طبق برنامه های اعلام شده توسط دولت ،عنوان شده است. انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ میلادی تقاضای فولاد در کشور چین برابر با ۶۸۱ میلیون تن باشد که نسبت به سال قبل رشدی نخواهد داشت. در سال ۲۰۱۸ میلادی تقاضای فولاد در چین با ۲ درصد کاهش سالانه به ۶۶۷.۴ میلیون تن می‌رسد.

 اما بدون در نظر گرفتن چین، نرخ رشد تقاضا در کشورهای در حال توسعه و بازارهای در حال گذار در سال جاری ۴ درصد رشد می کند. در سال جاری کشورهای در حال توسعه بدون چین۴۵۲.۷ میلیون تن فولاد تقاضا می کنند و میزان تقاضا در سال ۲۰۱۸ میلادی با ۴.۹ درصد افزایش به مرز ۴۷۴.۹ میلیون تن می‌رسد.


تصاویر
  • رشد تقاضای فولاد دنیا در پی بهبود اوضاع اقتصادی جهان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها