Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سرنوشت 7 طرح بزرگ فولادي در دولت احمدی نژاد و روحانی
 

سرنوشت 7 طرح بزرگ فولادي در دولت احمدی نژاد و روحانی

دوشنبه، 04 اردیبهشت 1396 | Article Rating

میراث دولت احمدی نژاد در عرصه های مختلف اقتصادی شوم و درد سرآفرین بود. یکی از این مواریث جانمایی و ایجاد 7 طرح بزرگ فولادی 800 هزار تنی در مناطق فاقد زیر ساخت های  اقتصادی لازم مثل آب، برق و گاز بود. پیگیری این طرح ها در دولت روحانی انتقاداتی را در پی داشت. رمضانعلي سبحاني فر، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با فولاد نیوز توضیح داده است که به چه دلیل دولت چاره ای جز ادامه و اتهام این طرح ها نداشت.

 

سبحانی فر با اشاره به اقدامات  دولت روحانی در بخش فولاد تصریح کرد: اتمام  7 طرح فولادي كار بزرگي در دولت يازدهم بود. اين طرح‌ها در سال 85 شروع و با 10 درصد پيشروي به دولت حاضر محول شد. اين دولت پروژه ها را پذيرفت و با بررسي مجدد، بخشي از آن را هم به بخش خصوصي داد. خوشبختانه ظرف ۴ سال گذشته با وجود کمبود نقدینگی، بودجه اندک و مسایلی که وجود داشت، همه آن طرح‌ها یا به مرحله افتتاح رسیده، یا فعال است و طی یکی دو سال آینده افتتاح خواهد شد. پروژه‌هایی هم که شروع نشده بود، کار آنها شروع شده است. اين امر گام بزرگي در اقتصاد محسوب مي شود.

سبحاني فر در ادامه با انتقاد از جانمايي طرح‌ها افزود: هرچند كه مكان اين طرح‌ها در دولت قبل به درستي انتخاب نشده بود اما اين پروژه ها انتظاراتی در مردم مناطق اعلام شده دامن زده بود که باید پی گیری می‌شد به همين دليل سرمايه گذاري لازم انجام شد تا زيرساخت هاي مورد نياز اين طرح‌ها فراهم شود.  

وي سپس در باره اقدامات دولت يازدهم در بخش صنعت و معدن گفت: در حوزه فولاد، توازن فولاد نامتعادل بود. از یک طرف مجبور بودیم گندله وارد کنیم و از طرف دیگر، کارخانه‌های کنسانتره متوقف بود. اين دولت موفق به متوازن سازي در چرخه فولاد سازي شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه كرد: در حقیقت ما توليد کنسانتره و گندله نداشتيم ولي در حال حاضر موفق به توليد آن هستيم با توجه به این‌که طرح توازن انجام شده، کارخانه‌های کنسانتره و گندله در حال افتتاح است. به این معنا که سنگ‌آهن فراوری می‌شود و تا پايان سال 10 ميليون تن گندله و كنسانتره توليد خواهد شد، آهن‌اسفنجی فولاد سپیددشت در آبان‌ماه سال گذشته افتتاح شد. در اسفندماه سال گذشته نیز پروژه میانه و نیریز راه‌اندازی شد و از اردیبهشت‌ماه آهن‌اسفنجی خواهیم داشت. در حقیقت ۷ طرح فولادی در حال راه افتادن است.


تصاویر
  • سرنوشت 7 طرح بزرگ فولادي در دولت احمدی نژاد و روحانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها