Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پیش بینی رشد تقاضا برای فولاد
 

پیش بینی رشد تقاضا برای فولاد

چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1396 | Article Rating

بازار فولاد انجمن جهانی فولاد در گزارش جدید خود آورده است، امسال و سال آینده میلادی رشد تقاضا برای فولاد در اقتصادهای توسعه یافته، نوظهور و در حال توسعه افزایش می یابد.

در بخشی دیگر از گزارش این نهاد آمده است، تقاضای جهانی برای فولاد در سال جاری میلادی با ۱.۳۳ درصد افزایش به ۱.۵۳۵ میلیارد تن خواهد شد. همچنین پیش بینی شده سال آینده میلادی میزان تقاضا با ۰.۸۷ درصد افزایش در سطح ۱.۵۴۹ میلیارد تن قرار خواهد گرفت.

انتظار می رود اقتصاد روسیه و برزیل از رکود خارج شود اما اقتصاد چین که ۴۵ درصد تقاضای جهانی برای فولاد را تشکیل می دهد رشدی پایین تر از سال گذشته خواهد داشت در نتیجه رشد کلی تقاضا برای فولاد قابل ملاحظه نیست.

پیش بینی می شود امسال و سال آینده میلادی تقاضا برای فولاد در منطقه آسیا – اقیانوسیه به ترتیب با ۱.۰۳ درصد افزایش و ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۰۱۶ میلیارد تن و ۱.۰۱۵ میلیارد تن برسد. امسال و سال آینده میلادی تقاضای چین برای فولاد به ترتیب بدون تغییر و با ۲ درصد کاهش، ۶۸۱ میلیون تن و ۶۶۷.۴ میلیون تن خواهد بود.

با توجه به ثبات در اقتصاد چین و تقاضای قابل ملاحظه برای فولاد در نیمه نخست سال جاری میلادی، انتظار می رود به تدریج از مصرف فولاد در این کشور کاسته شود زیرا دولت تلاش می کند محدودیت های بیستری بر فعالیت ها در بخش ساخت و ساز ایجاد کند.

تقاضا برای فولاد در اتحادیه اروپا در سال جاری و سال آینده به ترتیب با ۰.۵۱ درصد و ۱.۳۹ درصد افزایش به ۱۵۸.۲ میلیون تن و ۱۶۰.۴ میلیون تن خواهد رسید.

میزان تقاضا برای فولاد در آمریکا، کانادا و مکزیک امسال با ۲.۲۷ درصد افزایش به ۱۳۵.۲ میلیون تن می رسد و سال آینده میلادی میزان تقاضا ۱۳۸.۵ میلیون تن خواهد بود.

در منطقه خاورمیانه، امسال و سال آینده میلادی تقاضا برای فولاد به ترتیب با ۳.۲ درصد و ۳.۶۵ درصد افزایش به ۵۴.۸ میلیون تن و ۵۶.۸ میلیون تن می رسد.

در آمریکای مرکزی و جنوبی، میزان تقاضا برای فولاد امسال با ۳.۵۵ درصد افزایش ۴۰.۸ میلیون تن خواهد بود. سال آینده میزان تقاضا ۴۲.۷ میلیون تن است.

بخش های مصرف کننده فولاد

انتظار می رود مصرف فولاد در بخش خودروسازی جهان به اوج خود برسد. به دلیل افزایش تقاضا برای خودرو در اقتصادهای توسعه یافته، قیمت پایین نفت و برنامه های حمایتی دولت ها که سبب افزایش خرید خودرو شده، صنعت خودروسازی یکی از محرک های بزرگ مصرف فولاد در جهان است.

بخش ساخت و ساز، ۵۰ درصد مصرف فولاد جهان را تشکیل می دهد اما این بخش در اقتصادهای توسعه یافته در سال های اخیر رونقی نداشته است. البته این امید وجود دارد که با بهتر شدن شرایط اقتصادی در اتحادیه اروپا و توسعه زیرساخت ها در آمریکا، مصرف فولاد در این بخش رشد کند.

اگر ابهام ها درباره افق اقتصاد جهان رفع شوند سرمایه گذاری ها در بخش ماشین سازی افزایش می یابد و این به معنای رشد مصرف فولاد است. در بخش کشتی سازی به دلیل مازاد ظرفیت جهانی، فعالیت ها قابل ملاحظه نخواهد بود.


تصاویر
  • پیش بینی رشد تقاضا برای فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها