Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صبا فولاد امروز به بهره برداری می رسد
 

صبا فولاد امروز به بهره برداری می رسد

یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 | Article Rating

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس گفت : هم زمان با سفر رئیس جمهوری به بندرعباس و بهره برداری رسمی ازمرحله نخست کارخانه صبا فولاد خلیج فارس میزان ظرفیت تولید فولاد کشور به بیش از 20 میلیون تن افزایش می یابد.


مرتضی یزد خواستی مرحله نخست این کارخانه را شامل یک واحد مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه یک میلیون و 500 هزارتن بریکت گرم آهن اسفنجی(HBIعنوان کرد.

وی یادآورشد: با افتتاح رسمی این کارخانه ظرفیت تولید فولاد خام در هرمزگان با محوریت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز به حدود پنج میلیون تن درسال افزایش می یابد.

وی سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت این کارخانه را پنج هزارو 780 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: با ایجاد این مرحله نخست آن 350شغل پایدارو چهار هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده که با افتتاح مرحله های دوم و سوم این رقم به بیش از دو هزارنفرافزایش می یابد.

مدیر پروژه صبا فولاد خلیج فارس نیز در مصاحبه اختصاصی با ما از تولید بریکت گرم به شکل ' اچ بی آی ' بسته بندی فشرده قالبی قابل حمل و نقل با کیفیت بالا بعنوان یکی از مهم ترین ویژگی های مرحله نخست این شرکت نام برد.

امین شالبافان از این کارخانه بعنوان اولین تولید کننده آهن سفنجی خشتی به روش گرم در کشور، سومین در خاورمیانه و هشتمین در سطح دنیا نام برد.

وی از هرمزگان بعنوان یکی از قطب های تولید فولاد کشور نام برد و خواستار همکاری هر چه بیشتر مجتمع های فولادی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (درغرب بندرعباس) شد.

تصاویر
  • صبا فولاد امروز به بهره برداری می رسد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها