Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ترکیه، صادر کننده خالص فولاد
 

ترکیه، صادر کننده خالص فولاد

چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 | Article Rating

در فصل اول سال جاری صادرات فولاد از ترکیه بیش از واردات این کشور بود و ترکیه توانست به عنوان ‏یک صادر کننده خالص در دنیا معرفی شود.‏

ترکیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد در خاورمیانه است. این کشور در فصل اول سال 2017 میلادی شاهد افزایش تولید و صادرات فولاد بود و توانست رکوردی تازه در بازار جهانی ثبت کند و این رکورد هم شامل بیشتر شدن حجم صادرات به واردات فولاد بود و هم افزایش صادرات و کاهش واردات را در بر می‌گرفت.

ترکیه در سال‌های اخیر برای افزایش توان تولید و صادراتش سرمایه گذاری‌های زیادی کرده است و به دلیل همین سرمایه گذاری‌ها هم موفق شد تا جایگاه بسیار خوبی در بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. در ماه‌های اخیر این کشور رشد صادرات را تجربه کرد که یک دلیل آن افزایش ظرفیت تولید در ترکیه و دلیل دیگر بهبود اوضاع اقتصادی دنیا و افزایش تقاضا برای فولاد و فراورده‌های فولادی است از طرف دیگر ترکیه به منظور تبدیل شدن به یک صادر کننده خالص فولاد در دنیا اقدام به کاهش حجم واردات فولاد هم کرد. در فصل اول سال جاری واردات فولاد به تریکه نسبت به مدت مشابه سال قبل 20.7 درصد کمتر شد و به 4 میلیون تن رسید و واردات فراورده های فولادي نیمه آماده هم با 33 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به مرز1.31 میلیون تن رسید. در این فصل واردات فولاد تخت به این کشور برابر با 2.1 میلیون تن بود که 13 درصد کمتر از سال قبل بوده است. در ماه مارس سال جاری ترکیه 1.43 میلیون تن فولاد وارد کرد که میزان واردات این کشور 15.1 درصد نسبت به مارس 2016 کمتر بود . در این واردات فولاد نیمه اماده برابر با 431 هزار تن و واردات فولاد تخت برابر با 770 هزار تن بوده است و میزان واردات فولاد نیمه آماده و فولاد تحت به ترتیب 34.8 درصد و 4.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

سایت استیل نیوز در گزارش اخیر خود به تلاش این کشور برای تبدیل شدن به یک صادر کننده خالص فولاد اشاره کرد و نوشت: در فصل اول سال جاری حجم صادرات فولاد ترکیه بیش از واردات این کشور بود و انتظار می رود این روند تا انتهای سال جاری هم ادامه داشته باشد. این کشور بخش اعظم فولاد خود را به کشورهای خاورمیانه صادر می کند و ارزش صادرات این کشور در این سال‌ها روند افزایش مداوم را تجربه کرده است.

به گزارش اتحادیه تولید کنندگان آهن و فولاد ترکیه در فصل اول سال 2017 میلادی صادرات فولاد از این کشور آسیایی- اروپایی 19.8 درصد  نسبت به فصل اول سال قبل رشد کرد و به 5.22 میلیون تن رسید. البته این آمار مربوط به صادرات فولاد اماده است و اگر فولاد نیمه اماده را هم به فهرست محصولات صادراتی اضافه کنیم به امارهای تازه ای می رسیم. در فصل اول سال جاری میلادی صادرات فولاد نیمه آماده  در ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل 805 درصد رشد کردو از مرز 339 هزار و 700 تن گذشت.صادرات فراورده های فولادی طویل هم در این سه ماه 6.4 درصد بیشتر شد. در سه ماه اول سال جاری 2.92 میلیون تن فراورده های فولادی طویل از این کشور صادر شده است. در این بازه سه ماهه صادرات فولاد تخت نسبت به سال قبل 49 درصد رشد کرد و به 1.02 میلیون تن رسید.


تصاویر
  • ترکیه، صادر کننده خالص فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها