Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد مبارکه هیچگاه توسعه صادرات را نادیده نمی گیرد
 

فولاد مبارکه هیچگاه توسعه صادرات را نادیده نمی گیرد

شنبه، 23 اردیبهشت 1396 | Article Rating

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان معتقد است: بیشترین میزان فروش ورق فولادی به صنعت لوله و پروفیل کشور به میزان 1 میلیون و 485 هزار تن بوده که در دهه 900 صورت گرفته است.

محمود اکبری درباره تاثیر تغییرات مدیریتی در فولاد هرمزگان اظهار کرد: بدون شک هر تغییری به نیت بهبود و بهتر شدن شرایط رخ می‌دهد. با توجه به دانش و تجربه مهندس ارزانی، حضور ایشان در فولاد هرمزگان در کنار تیم بسیار خوبی که در این شرکت حضور دارد و مشغول به فعالیت هستند، مسئولان استانی شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این شرکت خواهند بود.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که تا به امروز در فولاد هرمزگان با آن مواجه بودیم، بحث سوددهی آن بود که همچنان تا سال 95 شرکت سوددهی نبود.

به گفته اکبری، یکی از اهداف مهندس ارزانی و تیم ایشان در فولاد هرمزگان برای سال 96، آن است که شرکت به شرکتی سودده تبدیل شود زیرا فولاد مبارکه استراتژی دراز‌مدت در فولاد هرمزگان در بحث سرمایه‌گذاری، افزایش ظرفیت‌های و توسعه این شرکت را در اختیار دارد. بدون شک تمامی این موارد در سایه سوددهی و کسب منفعت اقتصادی محقق می‌شود و ما انتظار داریم این اتفاق در سال جاری در شرکت فولاد هرمزگان رخ دهد.

وی بیان کرد: خوشبختانه شرایط بازار، شرایط مناسبی نسبت به گذشته است. این موضوع نیز می‌تواند به تحقق موارد یادشده کمک کند. همچنین مجموعه فولاد مبارکه بیش از 9.5 میلیون تن فروش را هدف‌گذاری کرده است. تمامی مجموعه‌های گروه شرکت فولاد مبارکه می‌تواند یک نقطه قوت باشند. البته میزان فروش فولاد مبارکه به تنهایی برای سال 96، 7 میلیون تن دیده شده است که حدود 800 هزار تا 1 میلیون تن بیشتر از مقداری است که در سال 95 صورت گرفت.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین درباره افزایش قیمت جهانی فولاد در سال 95 نسبت به سال 94 اظهار کرد: سال 94، قیمت‌های کلاف گرم تا 270 دلار رسیده بود، خوشبختانه این عدد در سال 95 به 500 تا 510 دلار رسید. همچنین افزایش چشمگیری در بازار جهانی اتفاق افتاد. یعنی ما کاهشی 60 درصدی قیمت را تجربه کردیم اما در برخی موارد 45 تا 50 درصدی افزایش را در بازار جهانی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در بازار داخلی افزایش به میزان یادشده رخ نداد اما بخش عمده‌ای از افزایش به عرضه مناسب ما در سال 95 باز می‌گشت. در بازار داخلی رشدی 40 درصدی را در 11 ماهه سال 95 شاهد بودیم و این عدد در 12 ماهه به 42 تا 43 درصد رسید.

اکبری با بیان اینکه اولویت مبارکه تامین نیاز داخل است، تصریح کرد: این استراتژی را با رویکردی که هیچگاه صادرات را نادیده‌ نخواهیم گرفت، ادامه می‌دهیم. البته صادرات در سال 95 نسبت به سال 94 به میزان 150 هزار تن کاهش داشته است. از سوی دیگر نزدیک به 300 هزار تن از صادرات اسلب بود در حالی که در سال 94 صادرات اسلب نداشتیم.

به گفته وی، صادرات محصولات نوردی در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 20 درصد کاهش داشته است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره تامین مواد اولیه صنعت لوله‌ و پروفیل، بیان کرد: در 10 ماهه نخست سال 95 حدود 1 میلیون و 120هزار تن محصول به صنعت لوله و پروفیل ساختمانی و همچنین نزدیک به 400 هزار تن ورق به بخش لوله‌های انتقال سیالات دادیم. ظرفیت لوله و پروفیل بیشتر از 1.5 میلیون تن نخواهد بود. امیدواریم آنها بازارهای صادراتی خود را توسعه دهند. بدون شک با توسعه بازارهای صادراتی افزایش مصرف خواهند داشت.

وی با اشاره به اعدادی که در ارتباط با این موضوع اعلام می‌شود، افزود: بنده همیشه گفته‌ام که انشاا... اعداد به آمار مستند تبدیل شود. اگر شما عنوان خبرنگار یا یک رسانه ارقام و آمار مستند را دریافت کردید به ما بدهید تا از آنها استفاده کنیم. ما تا امروز آمار و عدد مستند نداشته‌ایم. بیشترین میزان فروش ما به صنعت لوله و پروفیل 1 میلیون و 485 هزار تن بوده است که در دهه 90 صورت گرفته است. میزان فروش ما در سال 95 نیز عدد نزدیک به میزان یادشده است.
اکبری تصریح کرد: ما در بخش ورق تخت ظرفیتی بیش از 16 میلیون تن را در اختیار داریم که آماده عرضه به بازار است اما در بخش ورق 2 میلیمتر نیز با راه‌اندازی فولاد صبا، ظرفیتی 1.5میلیون تنی را در این بخش خواهیم داشت که ظرفیتی بسیار بالا خواهد بود که بخش عمده‌ای از نوردی‌های و لوله و پروفیلی‌‌ها را پوشش می‌دهد تا دیگر نیازی به واردات ورق های 2 میلیمتر نداشته باشیم.

وی درباره صحبت‌های مدیرعامل فولاد مبارکه مبنی بر آنکه فولاد هرمزگان برای صادرات و دیگر واحدها برای تامین نیاز داخل است، افزود: بحث اسلب متفاوت است. ظرفیت اسلب مازاد در سال 96 شامل فولاد مبارکه، هرمزگان و خوزستان 5 میلیون تن است در حالی که نیاز داخل 2.5 میلیون تن است. در نتیجه باید ظرفیتی 2.5 میلیون تنی را به صادرات اختصاص دهیم. بهتر است فولاد هرمزگان با قرارگیری در کنار آب و با توجه به کاهش هزینه های صادراتی، تولید خود را به صادرات و ظرفیت فولاد مبارکه را به نیاز داخل اختصاص دهیم.

تصاویر
  • فولاد مبارکه هیچگاه توسعه صادرات را نادیده نمی گیرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها