Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
چراغ سبز چین برای کاهش تولید فولاد
 

چراغ سبز چین برای کاهش تولید فولاد

شنبه، 23 اردیبهشت 1396 | Article Rating

 چین برای کاهش ظرفیت تولید خود بیش از حد جدی است ولی آن به معنای تولید کمتر در فصل های آینده نیست.

چین در اوایل سال گذشته متعهد به کاهش 150میلیون تن ظرفیت مازاد تا سال 2020 شد.این حرکت،اگرچه موجب افزایش موانع تجاری فولاد و نابسامانی در هزینه های زیر ساخت پکن شد  و باعث شد قیمت جهانی فولاد از دسامبر 2015 45درصد افزایش یابد، اما به دلیل نگرانی در مورد رکود در ساخت و ساز و پروژه های زیر ساختی در چین ، قیمت فولاد در هفته های اخیر تضعیف شده است.

چین که نیمی از تولید فولاد در جهان را در اختیار دارد،به طوری که تولید فولاد در سه ماهه اول سال جاری میلادی  4/6درصد و سال گذشته با 1/2 درصد افزایش به 808/4میلیون تن رسید.

با این حال گزارش ها نشان می دهد که تولید در چین کاهش یافته است.این کشور 65میلیون تن ظرفیت تولید فولاد خود را در سال 2016کاهش داد و مصمم به کاهش 50میلیون تن دیگر در امسال است. کاهش فولاد چین ممکن است به تعادل بازار کمکی نکند.

ایران و روسیه ظرفیتی جدید و فراتر از نیاز داخلی خود اضافه کرده اند، آنها شروع به صادرات بسیار بیشتر از نیاز خود کرده اند ، بنابراین برای کاهش ظرفیت چین کافی نخواهد بود.

به گزارش سازمان همکاری های اقتصادی (OECD) ؛ ظرفیت تولید فولاد جهانی با 1/4درصد در سال 2016 به 2/39میلیارد تن افزایش یافت.

این سازمان اعلام کرد: ایران ١٩پروژه فولادی در حال برنامه ریزی دارد و تا سال 2019 ظرفیت تولید را به 24میلیون تن گسترس خواهد داد و تخمین زده می شود 28میلیون تن به تولید حال حاظر اضافه خواهد کرد.

تصاویر
  • چراغ سبز چین برای کاهش تولید فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها