Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
چه کشوری چقدر فولاد تولید می‌کند؟
 

چه کشوری چقدر فولاد تولید می‌کند؟

ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1396 | Article Rating

در سال 2015 میلادی سه کشور چین و ژاپن و هند 61درصد از کل فولاد دنیا را تولید کردند. در این سال سهم چین در تولید فولاد دنیا 49 درصد بود.

صنعت فولادسازی صنعتي بسیار قدیمی است و می‌توان از آن به عنوان مادر شمار زیادی از صنایع نام برد. در سال 1950 میلادی یعنی اولین سالی که آماردهی مربوط به صنعت فولاد سازی موجود است تنها 189 میلیون تن فولاد در دنیا تولید شد و در طول یک دهه یعنی تا انتهای دهه 1960 میلادی تولید فولاد در دنیا به مرز 347 میلیون تن رسید. این روند افزایش تولید فولاد در دنیا همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال 2000 میلادی یعنی بعد از گذشت 5 دهه 850 میلیون تن فولاد به بازار مصرف دنیا عرضه شد. در این سال کشور چین سرمایه گذاری‌های خود در تولید فولاد را افزایش داد و به تدریج توانست به عنوان قطبی مهم در بازار فولاد دنیا معرفی شود. در نتیجه همین سیاست بود که تولید فولاد دنیا در سال 2005 میلادی به 1148 میلیون تن، در سال 2010 به 1433 میلیون تن و در سال 2015 به 1621 میلیون تن رسید. در سال 2015 میلادی چین بزرگترین تولید کننده فولاد دنیا بود و توانست 803.8 میلیون تن فولاد را وارد بازار مصرف دنیا کند. این کشور 49 درصد از کل تولید فولاد دنیا را به خود اختصاص داد.

اتحادیه بین المللی آهن و فولاد در گزارش اخیر خود با عنوان "دنیای فولاد به روایت آمارها" به معرفی بیست کشور بزرگ تولید کننده فولاد در دنیا پرداخت و نوشت: در سال 2015 میلادی چین بزرگترین تولید کننده فولاد بود و 803.8 میلیون تن فولاد تولید کرد. ژاپن که صنعتی ترین اقتصاد آسیا است از نظر میزان تولید فولاد در دنیا جایگاه دوم را دارد. این کشور در سال 2015 معادل 105.2 میلیون تن فولاد تولید کرد و سهم بزرگی از تولید در بازار جهانی را به خود اختصاص داد. در این سال ژاپن تنها 6درصد از کل فولاد دنیا را تولید کرد که بخش اعظم ان در بازار داخلی این کشور مصرف شده است . تولید فولاد در ژاپن یک هشتم یا حدود 12 درصد کل فولاد تولید شده در چین است. هند سومین تولید کننده بزرگ فولاد دنیا و امریکا چهارمین تولیدکننده بود . این دو کشور به ترتیب 89.4 میلیون تن و 78.8 میلیون تن فولاد تولید کردند.

آمارها نشان می‌دهد سه کشور اصلی تولید کننده فولاد کشورهای واقع در قاره آسیا هستند و این سه کشور در سال 2015 میلادی در مجموع 998.4 میلیون تن فولاد تولید کردند که 61.5 درصد کل فولاد تولید شده در دنیا است. به همین دلیل است که اخبار مربوط به تولید و مصرف فولاد در این کشورها یا تعرفه های تجاری و سیاست‌های تولیدی فولاد در این سه کشور تاثیر زیادی بازار جهانی دارد.

کشورهای روسیه و کره جنوبی و آلمان و برزیل از  نظر میزان تولید جایگاه پنجم تا هشتم را به خود اختصاص دادند و ترکیه با تولید 31.5 میلیون تن فولاد توانسته است جایگاه نهمین تولید کننده بزرگ فولاد در دنیا را به خود اختصاص دهد.

در این رده بندی ایران به عنوان چهاردهمین کشور بزرگ تولید کننده فولاد معرفی شده است و میزان فولاد تولید شده در این کشور در سال 2015 برابر با 16.1 میلیون تن عنوان شده است. کشورهای فرانسه و اسپانیا و کانادا و بریتایا و لهستان و اتریش در جایگاه پانزدهم تا بیستم این فهرست قرار دارند.

 


تصاویر
  • چه کشوری چقدر فولاد تولید می‌کند؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها