Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی دانیلی در ایران
 

بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی دانیلی در ایران

ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1396 | Article Rating

در مراسمی که روز ۱۲ اردیبهشت امسال با حضور مقامات کشوری، استانی و مهمانان خارجی برپا شد، شرکت دانیلی پرشیا ایران در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز به طور رسمی بازگشایی شد و زمینه اشتغال حدود ۱۰۰ کارشناس و متخصص در این کارخانه فراهم آمد.

برای این کارخانه، طرح‌های توسعه‌ای نیز پیش‌بینی شده است. احداث این کارخانه، پروژه‌ای حاصل سرمایه‌گذاری شرکت ایتالیایی دانیلی در ایران در زمینه ساخت یک کارخانه فولاد بود و به گفته روبرتو لیتا مدیرعامل دانیلی‌پرشیا آغاز سرمایه‌گذاری و ساخت آن پس از توافق لوزان در جولای ٢٠١٥ (تیر ۱۳۹۴) اتفاق افتاد. در جمع هیات ایتالیایی که به این منظور به ایران آمده بودند، آنا مارچلی دانیلی سهامدار و دختر بنیانگذار این شرکت نیز حضور داشت. او هدف این سرمایه‌گذاری را ایجاد یک کارخانه در ایران به منظور تامین نیاز و تقاضای بازار داخلی از راه تولید در داخل همین کشور اعلام کرد. وی در توضیح بیشتر این پروژه گفت: در سرمایه‌گذاری‌های ما در کشورهای مختلف، کارخانه ایران هشتمین سرمایه‌گذاری ما است که در قالب یک کارخانه شکل گرفته است. ما در این پروژه حدود ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که بر اساس حجم، بزرگترین سرمایه‌گذاری ما به شکل کارخانه بوده است. آنا درباره سرمایه‌گذاری‌های مشابه آنیلی در سایر کشورها گفت: وقتی درباره سرمایه‌گذاری صحبت می‌کنیم در واقع بحث سرمایه ابتدایی برای شروع یک پروژه است چون در غیراین صورت میزان سرمایه و هزینه‌های یک پروژه به چند صد میلیون یورو می‌رسد. درباره حجم سرمایه‌گذاری باید گفت به طور نمونه ما در تایلند ۲۵ میلیون یورو، در چین ۳۰ میلیون یورو و در هند ۳۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری اولیه انجام دادیم. بنابراین همان طور که اشاره کردم حدود ۴۰ میلیون یورو حدود (۱۷۰ میلیارد تومان) در ایران سرمایه‌گذاری اولیه شد که بدین ترتیب ایران در رتبه نخست در بین این کشورها قرار می‌گیرد که نشان دهنده میزان تعهد ما به این قرارداد و این کشور است.
آنا درباره حضور دانیلی در ایران در ۲۵ سال گذشته توضیح داد: ما ایران را به دلیل حجم بالای تقاضا و ظرفیت مناسب برای کار انتخاب کردیم. فرهنگ را هم در نظر گرفتیم. فرهنگ دو کشور ایران و ایتالیا بسیار به هم نزدیک و مشابه است بنابراین به نظر من مشارکت بسیار خوبی خواهد بود. درباره ۲۵ سال پیش که ما در ایران حضور یافتیم باید بگویم اوضاع بسیار متفاوت بود و توسعه چشمگیری در سال‌های گذشته رخ داده است. امیدواریم ایتالیا بتواند به عنوان یک شریک خوب و واسط مناسب بین اتحادیه اروپا و ایران عمل کند. او در زمینه تاثیر تحریم‌ها بر رابطه ایران و جهان توضیح داد: ما به عنوان یک شرکت هیچگاه ایران را ترک نکردیم و هیچ گاه نیز این اتفاق نخواهد افتاد. ما مشتریان خود را ترک نخواهیم کرد چه با ترامپ و چه بدون ترامپ! البته ما هیچگاه کاری بر خلاف قوانین بین‌المللی انجام ندادیم اما همواره راهی پیدا کردیم که بتوانیم براساس قوانین، همکاری خود را ادامه دهیم. مشتریان گرانقدر ما این موضوع را فراموش نخواهند کرد. درباره ترامپ نیز باید بگویم کمی ریتم ما را کند کرد و باعث کاهش سرعت ما در اجرای پروژه‌های‌مان شد اما بعد از رفع تحریم‌ها شرکت‌های ایتالیایی به ایران آمدند که نشان‌دهنده علاقه آنها برای کار و مشارکت در این بازار بود. اکنون باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد. درها باز شده‌اند و کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که شرایط چگونه خواهد شد البته ما به محض به‌دست آوردن موقعیت در بازار برای تجارت با قدرت بیشتر ادامه خواهیم داد. او در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا ایران برای شما یک قطب و کانال صادرات تجهیزات و ماشین‌آلات تولیدی خود به دیگر کشور‌های منطقه است یا تنها درخواست‌های ایران را پوشش خواهید داد، پاسخ داد: هدف اصلی ما پاسخ به تقاضاهای داخلی ایران است و به همین دلیل ایران را انتخاب کرده‌ایم. اگر دولت و موسسه‌های مالی و دیگر موسسه‌ها از ما حمایت لازم را به عمل آورند ما بسیار خوشحال خواهیم شد که صادرات محصولات خود را از مسیر ایران آغاز کنیم. او در پایان گفت آرزوی دانیلی، اجرای پروژه و برنامه‌ای برای تاسیس کارخانه‌ای دیگر در ایران است. اگر ما تمام حمایت‌های مورد نیاز خود را دریافت کنیم می‌توانیم یک قطب تجاری همانند آن چیزی که در تایلند ایجاد کردیم، در ایران داشته باشیم.


آغازی برای همکاری‌ بیشتر
این اتفاق از سوی مقامات داخلی هم با استقبال روبه‌رو شد و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در سخنرانی خود در این مراسم، دانیلی را در ساخت تجهیزات سبک و سنگین توانا دانست و این همکاری را مقدمه‌ای بر همکاری‌های گسترده‌تر بین جمهوری اسلامی ایران و کشور بزرگ و صنعتی ایتالیا معرفی کرد. نعمت‌زاده در ادامه، ایران و ایتالیا را دارای تشابهات فرهنگی زیاد اعلام کرد و گفت: کشور ما دانشمندان بسیاری دارد که حضور آنها در سراسر جهان باعث افتخار ما است.در سازمان هوا و فضای امریکا بیش از ١٤٠ دانشمند ایرانی مشغول فعالیت هستند. من نیز در هر نشستی که با آقای بندتی مدیرعامل دانیلی ایتالیا داشتم خواستار تسریع در ساخت پروژه ایران بودم.


تصاویر
  • بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی دانیلی در ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها