Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ترکیه، نهمین صادرکننده فولاد دنیا
 

ترکیه، نهمین صادرکننده فولاد دنیا

دوشنبه، 08 خرداد 1396 | Article Rating

در سال ۲۰۱۶ میلادی ترکیه ۱۱.۱۴۷ میلیون تن فولاد صادر کرد که ۰.۰۲ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است ولی به دلیل افت قیمت فولاد در این بازه زمانی، ارزش صادرات ترکیه ۱۵.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

ترکیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان فولاد در خاورمیانه است و در جهان جایگاه نهم را از نظر حجم صادرات فولاد به خود اختصاص داده است. این کشور در سال‌های اخیر میلیاردها دلار برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت فولاد سرمایه‌گذاری کرده است تا از این طریق بتواند حجم و ارزش صادرات و تولید خود را افزایش دهد. ترکیه در این سال‌ها توانست بازارهای صادراتی خود را توسعه دهد و این یک نقطه موفقیت آمیز برای صادرات فولاد ترکیه است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی این کشور ۱۱.۱۴۷ میلیون تن فولاد صادر کرد که ۰.۰۲ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است ولی به دلیل افت قیمت فولاد در این بازه زمانی، ارزش صادرات  ترکیه ۱۵.۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۵ میلادی صادرات فولاد ترکیه معادل ۳.۲ درصد از کل فولاد صادراتی در دنیا بود و حجم فولاد صادراتی این کشور هم برابر با حجم فولاد صادراتی از کشورهای فرانسه و بلژیک بوده است. در سال ۲۰۱۵ میلادی ترکیه توانست یک هشتم چین فولاد صادر کند که رکورد بسیار خوبی برای ترکیه محسوب می شود.

 

صادرات به ۱۸۰ کشور دنیا

 

اما با وجود اینکه ترکیه برای افزایش توان تولید و صادرات فولاد سرمایه گذاری‌های زیادی انجام داده است ولی ارزش فولاد صادراتی از این کشور تنها ۵.۳ درصد از کل ارزش محصولات صادراتی ترکیه را تشکیل می‌داد که یک خبر بسیار خوب برای اقتصاد ترکیه محسوب می شود‌. اسمت وال یکی از تحلیل‌گران بازار فولاد در این زمینه می‌گوید: ترکیه یکی از بزرگترین فولادسازان و صادرکنندگان فولاد است ولی سهم درآمد فولاد به کل درآمد صادراتی این کشور کم است و این نشان می‌دهد که اقتصاد ترکیه بسیار متنوع است. تنوع در درآمد صادراتی برای هر کشوری یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

در سال گذشته ترکیه به ۱۸۰ کشور دنیا فولاد صادر کرده است ولی نه کشور به عنوان اصلی ترین واردکنندگان فولاد و فراورده‌های فولادی ترکیه معرفی شده‌اند و در مجموع ۵۹ درصد از کل صادرات فولاد ترکیه را جذب کرده‌اند. این نه کشور عبارتند از ایالات متحده امریکا، امارات متحده عربی، مصر، عراق، رومانی، مراکش، بریتانیا، ایتالیا و در نهایت رژیم صهیونسیتی.

این کشورها در سال گذشته ۶.۵۷ میلیون تن فولاد از کشور ترکیه وارد کردند که این فولاد را برای تامین نیازهای صنایع پایین دستی استفاده کردند. البته با توجه به سیاست‌های تازه‌ای که ترامپ وضع کرده است انتظار می‌رود در سال جاری حجم واردات فولاد امریکا از ترکیه کمتر بشود. ترامپ در نظر دارد برای حمایت از فولادسازان امریکایی واردات فولاد را تقلیل دهد.

 

ترکیه نیمی از فولاد تولیدی را صادر می‌کند

 

آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ میلادی حجم صادرات فولاد از ترکیه ۲۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۲ ترکیه ۴۷.۵ درصد از فولاد تولید شده در کشور را به بازارهای خارجی صادر کرده است ولی در سال گذشته ۴۵.۶ درصد از کل فولاد تولید شده در این کشور به بازارهای بین المللی صادر شد.

سه کشور بزرگ واردکننده فولاد ترکیه در سال گذشته کشورهای امریکا و امارات و مصر بودند که واردات این کشورها از ترکیه نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی رشد داشته است.


تصاویر
  • ترکیه، نهمین صادرکننده فولاد دنیا
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها