Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سومین غول صنعت فولاد جهان به دنبال حضور قوی در بازار ایران
 

سومین غول صنعت فولاد جهان به دنبال حضور قوی در بازار ایران

دوشنبه، 08 خرداد 1396 | Article Rating

مدیر ارشد واحد توسعه خارجی شرکت نیپون استیل&سومیتومو متال از آغاز فعالیت‌های این غول فولادی ژاپنی در بازار ایران خبر داد.

تاكاشي سوزوزكي در گفتگويي درباره شركت نيپون استيل & سوميتومو متال اظهار داشت، شرکت ما سومین شرکت بزرگ دنیا در صنعت فولاد است. در یک مقیاس ما در دنیا از لحاظ کیفیت در رتبه اول قرار می‌گیریم. کیفیت محصولات ما در تولیدات فولادی در صنعت خودروسازی، نفت و گاز، ماشین آلات و ساختمان‌سازی در تمام صنایع و زمینه‌های مختلف بهترین است و امکان تولید محصولات موردنیاز برای تمامی این صنایع را در اختیار داریم و نیازهای مشتریان خود را برطرف می‌کنیم. این بار دوم است که در نمایشگاهی در ایران شرکت داشته‌ایم. تحریم‌های اقتصادی متاسفانه بازار ایران را با مشکل روبرو کرد اما اکنون ما امیدواریم طی یکی دو سال آینده بازار ایران توسعه خواهد یافت و ما نیز می‌توانیم کیفیت محصولات خود را به مشتریان ایرانی به ثبات برسانیم. من در حال حاضر مسئول بخش پروژه توسعه هستم و این به معنی پروژه‌ای متمرکز بر توسعه زیرساخت‌هاست. ما درخواست‌های زیادی برای انواع مختلف محصولات فولادی مانند شکل‌های میلگرد، ورق و دیگر اشکال داریم و این نیاز مشتریان به صورت یک گروه از نیازهای مشتریان در نظر گرفته می‌شود و کار من در واقع هماهنگی بخش‌های مختلف تولید محصولات است تا نیاز مشتری بطور کامل و جامع برطرف شود. مثلا بخشی مسئول تولید میلگرد است و دیگری ورق و من وظیفه دارم اطلاعات پروژه را گردآوری کرده براساس آن بین این دو دپارتمان هماهنگی صورت دهم.

سوزوكي بيان كرد قبل از تحريم هاي اقتصادي نيز با ايران همكاري داشته اندكه اصلی‌ترین زمینه همکاری آنها نیز ورق‌های گرم نورد شده بود

سوزوكي راجع به بازار ايران پس از رفع تحريم ها عنوان كرد، ما در حال حاضر شروع به فعالیت کرده‌ایم و شرکت ما یک نماینده در تهران دارد و از طریق آن اطلاعات بازار را جمع‌آوری کرده و به دنبال موقعیت و شانس یافتن مشتریان جدید و رفع نیازهای آنان و بازار ایران هستیم.

وي ادامه داد، در حال حاضر ما دفتر خود را در دبی داریم و چون از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک است و طبیعتا دفتر دبی می‌تواند بازار ایران در منطقه را پوشش دهد.

مدیر ارشد واحد توسعه خارجی شرکت نیپون استیل&سومیتومو متال درباره ننقل و انتقالات پولي و مشكلات در اين زمينه بيان كرد، ما هنوز فعالیت خاصی را آغاز نکرده‌ایم. اگرچه می‌دانیم مشکلات وجود دارد. برخی موسسات و بانک‌های ژاپنی در حال در اختیار گذاشتن تسهیلاتی جهت بهبود بحث فاینانس و نقل و انقلات مالی هستند. در هر حال ما به یک سیستم بانکی کاملا مطمئن و باز جهت انجام مبادلات و توسعه تجارت خود نیاز داریم و امیدواریم طی یک سال آینده این مشکل برطرف شود و نه فقط بحث متریال بلکه بحث سرمایه‌گذاری و فاینانس تسهیل شود.

سوزوكي راه ارتباطي شركت هاي ايراني با اين شركت را تماس با دفتر دبي دانست و گفت: اگر شما با دفتر سومیتومو تماس بگیرید آنها در واقع از ما حمایت خواهند کرد و درخواست‌ها را به ما خواهند رساند و از این طریق نیز می‌توانید با ما در تماس باشید. سومیتومو در گذشته در بازار نفت و گاز ایران تامین‌کننده لوله‌های فولادی بوده و در حال حاضر بحث نفت و گاز برای ما نیز همچنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وي در مورد محصولات اين شركت نيز اظهار نظر كرد، اگر با توجه به سایزها و گریدهای مختلف در نظر بگیرید ما تولیدکننده هزاران نوع محصول متفاوت هستیم. به عنوان مثال ما لوله‌های مختلف با سایزها و استانداردها و کاربردهای بسیار متنوع تولید می‌کنیم. یا محصولاتی که در تولید ریل در ساختمان‌سازی و بسیاری دیگر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند و اشکال دیگر نیز مانند ورق، تسمه، رول و دیگر محصولات را نیز داریم.

وي ادامه داد،‌ کوبه بدون شک یکی از رقبای ما در این صنعت است. ما در تمامی زمینه‌ها در حال رقابت با آن هستیم. ببینید یکی از فلسفه‌های ما شناساندن محصولات و متریال ژاپنی و صنعت فولاد ژاپن و کیفیت بالای آن به بازارهای دنیا است و ما دوشادوش هم و دیگر شرکت‌ها در جهت این امر تلاش می‌کنیم. در واقع این کار گروهی به عنوان یک کل است.

سوزوكي در انتها گفت: ایران یک کشور با پتانسیل بالا تولید است. این بازار بسیار چالش‌برانگیز و سخت خواهد بود . اینکه شما بتوانید تولیدکنندگان ایرانی را قانع کرده و کیفیت خود را در مقایسه با قیمت پایین محصولات چینی موجود در بازار به مشتریان بشناسانید یکی از اهداف مهم ما در این بازار است.

تصاویر
  • سومین غول صنعت فولاد جهان به دنبال حضور قوی در بازار ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها