Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش تعرفه تایلند بر واردات فولاد از ایران
 

افزایش تعرفه تایلند بر واردات فولاد از ایران

دوشنبه، 08 خرداد 1396 | Article Rating

تایلند اعلام کرد تعرفه واردات فولادهای تولید شده در سه کشور ترکیه و ایران و برزیل را افزایش می‌دهد تا از کارخانه های فولادسازی فعال در تایلند حمایت کند.

تایلند یکی از اصلی ترین و مهمترین بازارهای صادراتی فولاد و فراورده های فولادی ایران است و در سال گذشته بالغ بر ۱۶ درصد از فولاد صادراتی ایران را جذب کرد ولی به نظر می‌رسد این رابطه نوپای اقتصادی و تجاری در عرصه فولاد به تدریج در حال تیره شدن است. دپارتمان تجارت خارجی تایلند اعلام کرده است برای حمایت از کارخانه های فولادسازی فعال در تایلند که برای شمار زیادی از مردم فرصت شغلی ایجاد کرده است و علاوه بر نقشی که در تولید فولاد دارد به عنوان یک بنگاه اقتصادی مهم در کشور شناخته می شود، اقدام به افزایش تعرفه‌های وارداتی فولاد ازسه کشور ترکیه و ایران و برزیل می‌کند زیرا بر این باور است که سه کشور مذکور محصولات خود را با قیمت بسیار پایین به بازار تایلند وارد می‌کنند و این به صنعت داخلی آسیب وارد می‌کند.

در دهه آخر ماه می سال جاری یعنی اولین روزهای خرداد ماه دولت تایلند اعلام کرد ورقه‌های فولادی نورد گرم که از کشورهای ایران و ترکیه و برزیل وارد تایلند می‌شوند با قیمتی پایین‌تر از قیمت استاندارد دنیا به این کشور صادر می‌شود و به همین دلیل بخش بزرگی از بازار فولادسازان داخلی را از بین برده است. کارخانه های فولادسازی فعال در تایلند اعلام کردند که قدرت رقابت با ورقه‌های نورد گرم صادراتی ایران و برزیل و ترکیه را ندارند و به تدریج  باید از بازار خارج شوند. شماری از این کارخانه‌ها از زیان ده شدن فعالیت اقتصادی خود خبر دادند و اعلام کردند در صورتی که دولت اقدام به حمایت از آنها نکند تولید فولاد و فراورده های فولادی در این کشور کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

دپارتمان تجارت خارجی تایلند در پاسخ به درخواست شرکت‌های فولادسازی تایلندی گزارشی تهیه کرد و در این گزارش تاکید کرد که قیمت پایین محصولات وارداتی از سه کشور مذکور به کارخانه های فولادسازی فعال در تایلند آسیب وارد می‌کند و باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی بسیاری در این کشور می‌شود بنابراین باید با این سیاست مقابله شود. بنابراین برای حمایت از صنعت داخلی تعرفه وارداتی ورقه های تخت نورم گرم برزیل به ۳۴.۴ درصد می‌رسد ولی محصولات وارداتی از دو کشور ایران و ترکیه بر مبنای اینکه کدام شرکت محصول را تولید کرده باشد مشمول تعرفه‌های مختلف خواهد شد. در این گزارش  اعلام شد تعرفه وارداتی محصولات تولید شده توسط شرکت متالورژی کولاکوگلو به ۶.۸۸ درصد می رسد و محصولات تولید شده توسط شرکت اردمیرErdemir با تعرفه ۲۷.۲۷ درصد و محصولات تولید شده توسط دیگر شرکت‌ها با تعرفه ۳۸.۲۳ درصد وارد ترکیه می‌شود در حالیکه محصولات تولید شده توسط شرکت فولاد مبارکه با تعرفه ۷.۲۵ درصد به تایلند وارد می‌شود ولی دیگر تولیدکنندگان ایرانی برای وارد شدن به بازار مصرف فولاد تایلند باید تعرفه ۳۸.۲۷ درصدی را بپردازند.

در این گزارش محصولاتی که مشمول این تعرفه های تازه می‌شوند کویل ها و ورقه های تخت نورد گرم  با ضخامت ۰.۹ میلیمتر تا ۱۰۰ میلیمتر و عرض ۱۰۰ میلیمتر تا ۳۲۰۰ میلیمتر هستند.


تصاویر
  • افزایش تعرفه تایلند بر واردات فولاد از ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها