Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات 40 درصدی ذوب آهن در سال جاری
 

صادرات 40 درصدی ذوب آهن در سال جاری

ﺳﻪشنبه، 16 خرداد 1396 | Article Rating

در شرايط فعلي كه اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد ملي از مهمترين برنامه هاي كشور است، توجه به صادرات بايد در اولويت امور قرار گيرد. ذوب آهن اصفهان با وجود مشکلات در مرحله عبور از بحران قرار دارد و در سال گذشته کلیه تعهدات اين شركت انجام شده است و از نیمه دوم دی ماه تا آخر سال 1395 توليدات ذوب آهن به كشورهاي حوزه خليج فارس ، اروپا و ...صادر گرديده است .

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان راه یابی محصولات این شرکت به بازارهای اروپایی و در خصوص محموله بارگيري شده از ذوب آهن به اروپا گفت: با تصميم مديريت عالي شركت و انجام بازاريابي محصولات ذوب آهن اصفهان در بازارهاي جديد، بازگشت به بازارهاي اروپايي در دستور كار قرار گرفت و پس از انجام مميزي توسط شركت هاي كنترل كيفيت جهاني بر روي محصولات طويل ذوب آهن اصفهان و تمديد گواهينامه كميسيون اروپا قراردادهاي اول با چند شركت اروپايي منعقد گرديد.

دشتيانه ادامه داد: در گام نخست فروش 2هزار تن تيرآهن با طول 12 الي 18 متر معامله شد كه در حال بارگيري در كشتي مي باشد.  همچنين قرارداد فروش 3 هزار تن تيرآهن بال پهن به بازار اروپا نيز قطعي شده است و مراحل توليد و كنترل كيفيت داخلي را سپري مي نمايد.

وي افزود : هرچند اين ميزان صادرات براي شركت ذوب آهن اصفهان عدد قابل توجهي نمي باشد (با در نظر گرفتن صادرات قريب به 700 هزار تني اين شركت در سال 1395). اما از آنجايي كه اين محموله به عنوان نمونه ارسال مي گردد از اهميت بالايي برخوردار بود و با در نظر گرفتن كيفيت بالاي محصولات اين شركت مطمئنا سفارشات بعدي با تناژهاي بالاتري صورت خواهد پذيرفت.

دشتيانه افزود: از سوي ديگر با نگاه به شرايط عرضه شمش چدن در بازارهاي جهاني و بويژه اروپا و ارزش افزوده مناسب اين محصول ، در سال جاري صادرات شمش چدن به اروپا از جمله برنامه هاي فروش اين شركت است كه در مراحل نهايي عقد قرارداد مربوطه مي باشيم.

وي در پاسخ به سوال در خصوص برنامه ريزي ميزان صادرات ذوب آهن گفت: برنامه صادرات اين شركت براي سال جاري در حدود 40% كل توليد مي باشد. در مورد برنامه ذوب آهن اصفهان براي صادرات لازم به ذكر است كه حضور مستمر در بازارهاي صادراتي و حفظ و ارتقا حجم صادرات يكي از مهمترين برنامه هاي اين شركت مي باشد كه با توجه به شرايط بازار داخلي و خارجي و با اولويت تامين نياز داخل كشور سعي بر حفظ اين درصد صادرات از كل توليد در آينده نيز خواهيم داشت.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ميزان صادرات ذوب آهن اصفهان در سال گذشته قريب به 700 هزار تن بود كه در حدود 30 درصد كل توليد مي باشد. و برنامه صادرات امسال يك ميليون تن است كه شامل محصولات نهايي، شمش فولادي و شمش چدن بوده و حدود 40 درصد از كل توليد فعلي است و براي اين حجم از صادرات تا 10 درصد احتمال افزايش يا كاهش متصور هستيم.


تصاویر
  • صادرات 40 درصدی ذوب آهن در سال جاری
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها