Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تغییر قوانین هند به منظور احیای صنعت فولاد
 

تغییر قوانین هند به منظور احیای صنعت فولاد

شنبه، 27 خرداد 1396 | Article Rating

دولت هند اعلام کرده است با تغیر قوانین و افزایش حمایت از سرمایه ها و سرمایه داران خارجی و اجازه مالکیت صد درصدی خارجی در پروژه های فولادی از سرمایه داران خارجی دعوت می کند به صنعت فولاد هند وارد شوند.

هند دومین کشور بزرگ تولید کننده فولاد در دنیا است و در سال گذشته با تجربه رشد 8.5 درصدی تولید فولاد نسبت به سال قبل از آن ،بالغ بر 97 میلیون تن فولاد تولید کرد ولی به نظر می‌رسد این کشور پر جمعیت آسیایی در نظر دارد فاصله خود را با چین کمتر کند و به همین دلیل از ورود سرمایه گذاران خارجی به صنعت فولادسازی استقبال می کند. هم اکنون هم قدیمی ترین و مهمترین فولادسازهای دنیا را شرکت‌های هندی تشکیل می‌دهند. این صنعت سال‌های سال است که به عنوان یک صنعت کلیدی در هند شناخته می‌شود ولی با افزایش تولید فولاد در چین و تبدیل شدن این کشور به یک صادر کننده عمده فولاد در دنیا صنعت فولاد هند با مشکلات زیادی روبرو شد و دولت برای حمایت از این صنعت سیاست‌های مختلفی اجرا کرد. سیاست‌هایی که برخی با مانع ایجاد کردن در مسیر تجارت قصد حمایت از صنعت داخلی را داشت و برخی دیگر با حمایت‌های مالی دولت از فولادسازان داخلی تلاش می‌کرد تا قدرت رقابت تولیدات داخل را افزایش دهد. به هر حال به نظر می رسد دولت هند هنوز دست از تلاش بر نداشته است و به عنوان آخرین تیر خود سیاست حمایت از سرمایه های خارجی در صنعت فولاد را به هدف شلیک کرده است. سیاستی که ممکن است باعث افزایش ورود سرمایه های خارجی شود و صنعت آسیب دیده هند را بازسازی کند.

چادهاری بیرندر سینگ وزیر فولاد کشور هند روز ششم ماه ژوین سال 2017 میلادی رسما از سرمایه گذاران خارجی دعوت کرد تا در صنعت فولادسازی هند سرمایه گذاری کنند. وی در این مورد گفت: اگر فرد یا شرکتی اقدامب ه وارد کردن تکننولوژی صنعت فولادسازی به هند بکند و خواستار انعقاد قرارداد مشارکت باشد  و یا بخواهند تا کارخانه ای در هند راه اندازی کند و از نیروی کاری هند استفاده کند ، دولت با روی باز از انها استقبال خواهد کرد. ما در نظر داریم ظرفیت تولید فولاد را سه برابر کنیم و در راه تحقق این هدف نیازمند ورود سرمایه های خارجی هستیم . دولت هند می داند برای تولید 300 میلیون تن فولاد در هر سال نمی تواند تنها به سرمایه های داخلی و نیروهای متخصص داخلی تکیه کند بنابراین از ورود سرمایه های خارجی استقبال می کند.

هند در نظر دارد تا سال 2030 میلادی حجم تولید فولاد را به 300 میلیون تن برساند و قوانینی وضع کرده است که اجازه 100 درصدی مالکیت خارجی در پروژه های فولادی را به سرمایه گذاران خارجی می دهد  وی تاکید کرد که دولت هند قوانین تازه ای وضع کرده است و بر طبق این قوانین سرمایه گذاران خارجی فعال در صنعت فولاد می توانند از امتیازهای مختلفی استفاده کنند و تمامی حقوق آنها بر روی دارایی هایشان محفوظ است.بنابراین این همکاری برای هر دو طرف مزیت دارد.

اما در مورد اینکه سیاست مذکور تا چه حد می تواند سرمایه گذاران خارجی را به ورود ترغیب کند تردیدهای زیادی وجود دارد زیرا هم اکنون اصلی ترین مساله دنیا مازاد عرضه فولاد در بازاراست و افزایش تولید در این فضا سوداوری چندانی نخواهد داشت و همین مساله می تواند مانع از ورود سرمایه داران خارجی شود.

 


تصاویر
  • تغییر قوانین هند به منظور احیای صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها