Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
طرح 5 میلیون تنی گندله اوپال سنگان پارسیان ‏به بهره برداری رسید
 

طرح 5 میلیون تنی گندله اوپال سنگان پارسیان ‏به بهره برداری رسید

یکشنبه، 04 تیر 1396 | Article Rating

چهارشنبه گذشته طرح 5 میلیون تنی گندله اوپال سنگان پارسیان با حضور مهدی کرباسیان رییس ایمیدرو و مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان به بهره برداری رسید

شرکت اپال سنگان پارسیان با سرمایه گذاری مبلغ 15،550 میلیارد ریالی ایمیدرو (40درصد سهام) و سرمایه گذاری بانک پارسیان با مبلغ 23,325 میلیارد ریال (60درصد سهام) به ثبت رسید. هدف از سرمایه گذاری در این مجموعه  هدایت بخشی از نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید و تکمیل وایجاد توازن در زنجیره فولاد بر اساس سند راهبردی 1404 فولاد کشور، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته ونیز تولید وایجاد اشتغال پایدار و در نهایت تقویت اقتصاد مقاومتی بوده است .

منطقه سنگان، از پتانسیل بسیار ویژه ای برای پاسخگویی به نیاز وافر مصرف فولاد کشور برخوردار است. در همین راستا، برنامه شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان برای تولید 5 میلیون تن کنسانتره و 5 میلیون تن گندله است. چشم انداز منطقه سنگان براساس ذخیره معادن سنگان و تکمیل زنجیره ارزش فولاد شکل گرفته است. تحقق چشم انداز سنگان در زمان مقرر و با کمترین هزینه و پیامدهای منفی، مستلزم نگاهی منسجم به توسعه زیرساختهای انرژی و دیگر نیازهای مشترک شرکتهای مختلف دارد. تامین منابع مالی، برنامه ریزی تامین نیروی انسانی، برنامه ریزی و توسعه سیستم حمل و نقل، ایجاد زیرساختهای آزمایشگاه کنترل کیفی و بسیاری دیگر از زیرساختها از جمله مواردی است که توجه ویژه ای به آن خواهد شد.

 

اپال پارسیان سنگان در راه توسعه

 طرح گندله اپال طی 26 ماه اجرا ، می توان به اشتغال 2500 نفری در قالب پیمانکاران و مشاوران پروژه های این شرکت به صورت مستقیم در محل سایت سنگان و اشتغال 8000 نفری به صورت غیر مستقیم در سطح 500 کارخانه تولیدی و صنعتی کشور از مزیت های این  طرح  نام برد که منجر به حفظ 70 درصدی استفاده از تولیدات داخلی وگردش مالی در داخل کشور شده است.

ما تاکنون به عنوان وارد کننده گندله از کشورهای برزیل ، هند و بحرین و.. قرار داشتیم .  از سال 1396 ایران ضمن اینکه نیازهای داخلی کارخانجات احیا مستقیم در کشور را با استفاده از تولید داخلی گندله برطرف خواهد نمود ، همچنین می تواند به عنوان صادر کننده کیفی گندله در دنیا قرار گیرد و این فرآیند در تکمیل زنجیره 55 میلیون تنی فولاد کشور نقش تعیین کننده خواهد داشت.

طرح گندله سازی اوپال سنگان پارسیان با سرمایه گذاری مستقیم بانک پارسیان از طریق سرمایه گذاری پارسیان تاکنون انجام شده است .  با توجه به سیاست گذاری بانک پارسیان در توسعه نقاط کمتر توسعه یافته و مرزی ، گندله 5 میلیون تنی در دستور کار بانک پارسیان در سالهای 93 و 94 قرار گرفت. از آن پس با نقدینگی مناسی و حفظ ضرب آهنگ تزریق نقدینگی موفقیت های ذیل حاصل شد.

پیشرفت فیزیکی این طرح دردوره  26 ماه گذشته  برابر 97 درصد بوده است که میانگین پیشرفت ماهیانه حدود 3 درصد در ماه است. همانطور که مشاهده می شود درصد پیشرفت ماهانه به میزان پیشرفت میانگین ماهانه (3درصد) در اجرای پروژه گندله سازی در کشور سابقه نداشته است و رکوردی جدیدی توسط این مجموعه به ثبت رسیده است.


تصاویر
  • طرح 5 میلیون تنی گندله اوپال سنگان پارسیان ‏به بهره برداری رسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها