Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات فولاد به بیش از شش میلیون تن می رسد
 

صادرات فولاد به بیش از شش میلیون تن می رسد

یکشنبه، 11 تیر 1396 | Article Rating

مهندس محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه امسال 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح رونق تولید پیش بینی شده اظهار کرد:امسال علاوه بر حمایت از طرح های صنعتی حمایت از اصناف و نوسازی صنایع هم در برنامه ها وجود دارد و به همین دلیل میزان اعتبار تسهیلات افزایش یافته است.

 

افزایش اشتغال شرط دریافت وام رونق تولید

وزیر صنعت معدن و تجارت شرط بهره مندی صنایع از تسهیلات امسال را افزایش اشتغال در واحدهای صنعتی دانست و اظهار امیدواری کرد شرایط مطلوبی در زمینه اشتغال در کشور با این طرح به وجود بیاید.

مهندس نعمت زاده تاکید کرد:در زمینه طرح رونق تولید اجرا شده در سال گذشته تاکنون 6800 واحد تولیدی که از این تسهیلات استفاده گرده اند مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این تعداد 2400 واحد افزایش اشتغال و 4200 واحد تثبیت اشتغال داشته اند.

به گفته وی با اجرای طرح رونق تولید 11 هزاز شغل جدید در واحدهای  بررسی شده کشور ایجاد شده است.

 

دولت یازدهم بخش خصوصی را وارد طرح ها کرد

مهندس نعمت زاده در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهم تیر روز ملی صنعت و معدن عنوان كرد: در دوران فعالیت دولت یازدهم، طرح های نیمه تمام و پروژه های متوقف شده، از سر گرفته شدند. قریب به ۲۰هزار طرح صنعتی و معدنی به بهره برداری رسیدند. ایجاد ۳۰۰ هزار موقعیت شغلی مستقیم از دیگر دستاوردها در حوزه صنعت و معدن است.

وي ادامه داد: ۷۰ هزار میلیارد تومان در  حوزه صنعت و معدن سرمایه گذاری شد. طی سال گذشته طرح رونق تولید با هدف حمایت از صنایع کوچک و متوسط مورد توجه قرار گرفت؛ که طی آن ۲۵ هزار واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی از تسهیلات بانکی استفاده کردند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در روز ملی صنعت و معدن اعلام کرد: ۷ طرح ۸۰۰ هزار تنی فولاد به خاطر مشکلات مالی و عدم تخصیص فاینانس مورد نیاز در دولت قبل راکد شده بودند.

نعمت زاده اضافه كرد: دولت یازدهم بخش خصوصی را وارد این طرح ها کرد و حدود دو میلیارد یورو ال سی برای این هفت طرح گشایش یافت. پروژه فولاد شادگان تکمیل شد و فولاد نی ریز و میانه در حال راه اندازی هستند که در سال جاری به صورت رسمی افتتاح می شوند‌.

وي افزود: دو طرح گندله سازی فولاد مبارکه و سنگان با ظرفیت پنج میلیون تن بزودی راه اندازی می شوند. در ابتدای دولت یازدهم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات انواع فولاد داشتیم که این رقم در سال گذشته به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید.

نعمت زاده در آخر درخصوص صادرات فولاد افزود: امسال پیش بینی می شود بیش از شش میلیون تن انواع فولاد صادر کنیم.

تصاویر
  • صادرات فولاد به بیش از شش میلیون تن می رسد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها