Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد صادرات فولاد ایران در پنج ماه اول امسال
 

رشد صادرات فولاد ایران در پنج ماه اول امسال

شنبه، 24 تیر 1396 | Article Rating

صنعت فولاد ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی برای افزایش توان تولید و صادراتش تلاش زیادی کرد. تلاش برای جذب سرمایه‌‌های خارجی و یافتن بازارهایی که محصولات تولیدی ایران را جذب کند از مهمترین سیاست‌هایی بود که در این سال‌ها پیگیری شد. اما این پایان کار نیست و صنعت فولادسازی نیاز به جذب سرمایه برای ارتقای تکنولوژی و افزایش حجم تولید خود دارد و در این مسیر قدم بر می‌دارد.

به گزارش اتحادیه جهانی فولاد در پنج ماه اول سال جاری میلادی این کشور ۸.۱۵۹ میلیون تن فولاد تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۴۴ هزار تن افزایش داشت. در پنج ماه اول سال گذشته این کشور ۷.۲۱۵ میلیون تن فولاد تولید کرده بود و بخش اعظم این فولاد تولیدی هم به بازارهای خارجی صادر شده بود.

نکته‌ای که تمامی فولادسازان به آن تاکید داشتند این است که رکود و ثبات بازار فولاد ایران باعث شده است تا این شرکتها از صادرات به عنوان تنها راه بقا در بازار فعلی استفاده کنند و به همین دلیل هر روز بیش از روز قبل  برای جذب بازارهای خارجی تلاش می‌کنند. در بازه زمانی مورد بررسی تعداد زیادی از شرکت‌های فولادسازی ایرانی تمامی محصولات تولیدی خود را به بازارهای خارجی صادر می‌کردند ولی اگر بازار داخلی ایران شرایط عادی داشت سهم زیادی از این فولاد باید در اجرای پروژه های زیر ساختی داخلی استفاده می شد و با ظرفیت کنونی تولید دیگر فضایی برای صادرات وجود نداشت.

به گزارش اتحادیه جهانی فولاد ایران در ماه می سال جاری ۱.۶۲۰ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۸.۸ درصد بیش از میزان تولید در ماه قبل بود. در ماه آوریل سال جاری حجم تولید ایران برابر با ۱.۵۶۵ میلیون تن گزارش شده است.

روند رشد تولید از سال گذشته آغاز شد

مطالعات نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ میلادی ایران ۱۷.۸۹ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به سال قبل از ان ۱۱ درصد رشد داشت. ایران در سال‌های تحریم نه توان افزایش تولید را داشت و نه می‌توانست محصولاتش را به بازارهای خارجی صادر کند و به همین دلیل بود که در این سال‌ها یا خبری از رشد حجم تولید وجود نداشت یا نرخ رشد بسیار اندک بود. در سال ۲۰۱۶ میلادی ایران توانست ۵.۵ میلیون تن فولاد صادر کند و میزان صادرات این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشت. به گزارش این اتحادیه در فاصله روزهای ۲۱ مارس سال ۲۰۱۷ تا ۲۱ ژوین سال جاری، فولادسازان ایرانی ۱.۵۸۲ میلیون تن فولاد به بازار جهانی صادر کردند که این شامل فولاد آماده و فولاد نیمه آماده میشد. ایران در نظر دارد تا انتهای سال جاری حجم تولید و صادرات خود را افزایش دهد  تا بتواند درآمد زایی این صنعت را افزایش دهد.

 

آیا رشد صنعت ادامه خواهد داشت

صنعت فولادسازی ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی با سرعت بالایی رشد کرد. متوسط نرخ رشد اقتصادی این صنعت در سال‌های اخیر برابر با ۵.۷ درصد بود و در شرایط فعلی می‌توان انتظار داشت که این صنعت با نرخ ۱۰ درصد رشد کند که این رشد برای صنعتی که در حال تجربه افزایش سهم در بازار است رشد قابل ملاحظه ای محسوب می شود.

تصاویر
  • رشد صادرات فولاد ایران در پنج ماه اول امسال
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها