Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تلاس هند برای کسب رتبه دومین تولید کننده بزرگ فولاد در دنیا
 

تلاس هند برای کسب رتبه دومین تولید کننده بزرگ فولاد در دنیا

ﺳﻪشنبه، 27 تیر 1396 | Article Rating

هند در نظر دارد حجم تولید خود را به ۳۰۰ میلیون تن برساند و منابع مالی مورد نیاز برای تولید۵۰ میلیون تن از ‏این فولاد از سرمایه های خارجی تامین می شود.‏

هند در  تلاش است تا حجم تولید خود را افزایش دهد و به دومین تولید کننده بزرگ فولاد در دنیا تبدیل شود. برای تحقق این هدف این کشور آسیایی باید ژاپن را پشت سر بگذارد. اما رشد اقتصادی هند علاوه بر نیاز برای تامین سرمایه، نیازمند ورود تکنولوژی هم هست که تمامی آنها با برنامه ریزی های اخیر دولت محقق خواهد شد. از طرف دیگر دولت هند بر این باور است که تقاضا در این کشور رشد خواهد کرد. مطالعات نشان می دهد رشد تقاضا  در سال‌های آتی زمینه را برای رشد بازار فراهم می کند و این روند هم برای اقتصاد مثبت خواهد بود. اهمیت صنعت فولاد در اقتصاد هند به اندازه‌ای است که باعث شده است تا این کشور وزارت خانه ای برای فولاد ایجاد کند. آرونا شارما وزیر فولاد کشور هند مصاحبه ای با سایت مانی کنترل انجام داده است و در این مصاحبه به بررسی بازار فولاد پرداخته است. بخش‌هایی از این مصاحبه را در اینجا می بینید:

 

سوال:یکی از مسایل مهم بازار فولاد امروز دنیا، تعرفه های وارداتی است. آیا هند در نظر دارد تعرفه های وارداتی را تغییر دهد یا خیر؟

 

ما روی فرمول ساده ای کار می کنیم. هند نیاز دارد محصولاتی که تولید نمی کند را وارد کند و همین کار را هم انجام می دهد و وضع تعرفه وارداتی برای این محصولات غیر منطقی است ولی اگر کالایی در داخل کشور تولید شود دیگر دلیلی برای وارد کردن آن وجود ندارد به همین دلیل تعرفه های مالیاتی در سطح بالایی وضع می‌شود تا از تولید داخل حمایت شود.

 

سوال : هند دارای صنعت فولاد بسیار بزرگی است و حجم زیادی از محصولات مورد نیاز خود را تولید می کند. نرخ رشد تقاضای فولاد چقدر است  آیا این نرخ در سال ۲۰۱۸ میلادی هم ادامه خواهد داشت؟

 

در سال‌های اخیر تقاضای فولاد در کشور هند ۴ تا ۵ درصد رشد کرد و  انتظار می رود تا انتهای دهه جاری بین ۱ تا ۳.۵ درصد دیگر هم رشد کند. هفت سال طول کشید تا سرانه مصرف فولاد در هند ۱۰ کیلوگرم رشد کند و انتظار می رود تا ۵ سال آینده سرانه مصرف در این کشور ۱۰ کیلوگرم دیگر هم اضافه شود .

 

سوال:شرایط صنعت فولاد را در سال ۲۰۲۰ چگونه می بینید؟

 

با مطالعه نمودارهای مربوط به صنعت فولاد متوجه می‌شویم که ۵۷ درصد از صنعت فولاد در بخش صنایع ثانویه فعالیت می‌کنند و تنها ۲۴ درصد در بخش خصوصی مشغول به کار هستند. هم اکنون سهم زیادی از شرکت‌های فولادسازی در هند وابسته به منابع مالی دولتی هستند و به همین دلیل است که حمایت‌های مالی دولت برای این صنعت اهمیت زیادی دارد. شما باید در نظر داشته باشید که صنعت فولادسازی صنعتی است که به اقتصاد  کشور بستگی دارد و افت و رشد این صنعت وابسته به شرایط اقتصادی کشور است.

 

سوال: پیش بینی شما در مورد میزان تولید هند در سالهای اتی چقدر است؟

 

انتظار می رود تا چند سال آینده ظرفیت تولید فولاد در کشور به ۱۵۰ میلیون تن برسد و در بلند مدت از مرز ۳۰۰ میلیون تن بگذرد. اما برای تحقق این هدف تامین سرمایه زیادی مورد نیاز است که برای تامین ان علاوه بر بخش خصوصی و دولتی در کشور، سرمایه گذاران خارجی هم باید حضور پر رنگی در صنعت داشته باشند. طبق برنامه های اعلام شده سرمایه مورد نیاز برای تولید ۴۰ تا ۵۰ میلیون تن از فولادی که قراراست در هند تولید شود توسط سرمایه های خارجی تامین خواهد شد.


تصاویر
  • تلاس هند برای کسب رتبه دومین تولید کننده بزرگ فولاد در دنیا
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها