Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
حداقل نرخ اتحادیه اروپا برای واردات ورق رول گرم
 

حداقل نرخ اتحادیه اروپا برای واردات ورق رول گرم

شنبه، 07 مرداد 1396 | Article Rating

طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن در تاریخ ۱۸ ماه ژوئیه، و هم چنین به نقل از بانک سرمایه‌گذاری جفریز، معافیت های عوارض ضد دامپینگ برای واردات  ورق فولادی رول گرم از چهار کشور و کاهش قیمت واردات راه حل نامطلوبی می باشد، اما برای حمایت از تولیدکنندگان فولادسازی داخلی در اتحادیه اروپا موثر بوده است. اخبار رسیده حاکی از آن است که کمیسیون اتحادیه اروپا (EC) قرار است تا تاریخ۶ ماه اکتبر سال جاری تصمیم قطعی خود مبنی بر بررسی تحریم‌های ضد دامپینگ در مورد واردات ورق گرم از روسیه، اوکراین، ایران، برزیل و صربستان را اعلام نماید.

براساس بررسی‌های آژانس گزارش قیمت متال بولتن، کمیسیون اروپا در حال حاضر کشور صربستان را از رسیدگی در مورد تحریم های ضد دامپینگ مستثنی نموده است. علت این امر این است که میزان واردات این کشور به نسبت چهار کشور دیگر کم بوده و قیمت آن هم از اجناس چهار کشور دیگر بالاتر بوده است.

معافیت های مقررات ضد دامپینگ (MIP) برای واردات  ورق رول گرم (HRC) از چهار کشور و حداقل قیمت واردات (MIP) یک راه حل "دور از وضعیت مطلوب " بوده، اما برای حمایت از تولید کنندگان فولاد سازی داخلی در اتحادیه اروپا موثر است.

طبق سندی مشابه، اتحادیه اروپا تخفیف مقررات ضد دامپینگ در خصوص ورق رول گرم را از چهار کشور باقی مانده در محدوده اي نزديك به 33 درصد محاسبه خواهد کرد.

با این حال، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که فعلا یک عوارض ضد دامپینگ و MIP را مد نظر قرار دهد تا با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه پس از اتمام دوره رسیدگی، مناسب ترین اقدام در این مورد را صورت دهد. این تصمیم به منظور حفاظت از منافع فولاد سازان اتحادیه اروپا و توزیع کنندگان گرفته شده است.

اگر واردات با قیمت برابر و یا بالاتر از MIP وارد شود، عوارض اعمال نخواهد شد. اگر قیمت واردات زیر MIPباشد، عوارض قطعی با نرخی برابر اعمال می شود تا قیمت برابر با ارزش خالص آزاد در مرز اتحادیه اروپا قبل از عوارض باشد.

منابع بازار به متال بولتن گزارش داده اند که MIP در حدود 472 یورو (541 دلار)  به ازای هر تن بصورت cif در بنادر اتحادیه اروپا وضع خواهد شد در این نرخ، عوارض قطعی 9 تا 15 درصد باید برای از بین بردن امتیاز ناعادلانه برای واردات کافی باشد.

تعرفه های مشابه ای پیش از این برای واردات از چین در ماه آوریل سال جاری، در محدوده 18 الی 36 درصد اعمال شده بود؛ که در ابتدا امید چندانی به تاثیر این تعرفه ها نبود، اما در ادامه چین تنها سه درصد سهم واردات اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داد، بطوریکه تا کنون و در سال جاری 89 درصد کاهش را نشان میدهد.

علاوه بر این، حداقل نرخ واردات باید به گونه ای باشد که رقابت واردات را کاهش دهد و در نهایت با توجه به انتظارات ما برای کاهش هزینه های تولید مواد اولیه در ماه های آینده، قیمت های داخلی را افزایش دهد.

اتخاذ این تصمیم قاطعانه در خصوص ورق گرم رول هنوز این مشکل را بطور کامل حل نخواهد کرد چراکه سیل واردات رقابتی مدتی است که در اتحادیه اروپا شکل گرفته است. در حالی که حجم واردات از چهار کشور فوق با توجه به آغاز رسیدگی به پرونده آنها کاهش یافته است؛ دیگر تامین کنندگان خارجی از این فرصت استفاده کرده تا حجم فروش خود به اروپا را افزایش دهند.

اخبار رسیده حاکی از آن است که میزان واردات ورق فولادی رول گرم از ترکیه، هند و کره جنوبی مدتی است که افزایش یافته به طوری که هم اکنون نسبت به ۱۶ درصد در نیمه اول سال ۲۰۱۶، حدود ۴۹ درصد کل واردات ورق فولادی رول گرم از اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد.

به گفته منابع خبری واردات از این کشورهای منابع جدید به گواه نرخ اخیر فولاد در اروپا و حاشیه سود آن، به وضوح آسیب کمتری را نسبت به آن کشورهایی که اکنون با آنها به وسیله تعرفه برخورد شده است وارد خواهند کرد؛ حتی اگر شدت واردات بالا باشد اما در هر صورت کارخانه های داخلی تولید ورق فولادی رول گرم برای مبارزه با افزایش میزان بهره برداری خود ادامه خواهند داد.

واردات از این کشورهای منابع جدید به گواه نرخ اخیر فولاد در اروپا و حاشیه سود آن، به وضوح آسیب به مراتب کمتری را نسبت به آن کشورهایی که اکنون با آنها بوسیله تعرفه برخورد شده است را وارد خواهند کرد؛ حتی اگر شدت واردات بالا باشد؛ اما به هر حال حجم حجم است و کارخانه های داخلی برای مبارزه با افزایش میزان بهره برداری خود ادامه خواهند داد.

تصاویر
  • حداقل نرخ اتحادیه اروپا برای واردات ورق رول گرم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

یکشنبه, 20 آبان,1397

ممنون

مطلب خوبی بود

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها