Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ايران بزرگترين توليدكننده آهن اسفنجي جهان شد
 

ايران بزرگترين توليدكننده آهن اسفنجي جهان شد

ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1396 | Article Rating

هفتمین ماه سال 2017 میلادی به پایان رسید و اتحادیه بین المللی آهن و فولاد گزارش تازه‌ای در مورد عملکرد این صنعت در نیمه اول سال جاری ارایه داده است در این گزارش از افزایش تولید فولاد دردنیا در نیمه اول سال جاری نسبت به سال قبل صحبت شده است که یک دلیل مهم آن را می توان افزایش نرخ رشد اقتصادی دنیا و خارج شدن اقتصاد از رکود ذکر کرد. طبق این گزارش در نیمه اول سال 2017 میلادی 9.947 میلیون تن فولاد در ایران تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش 13.7 درصدی همراه بود. در ششمین ماه سال جاری تولید فولاد در این کشور برابر با 1.78 میلیون تن بودکه 5.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشت.

در شش ماه اول امسال ایران توانست 8.82 میلیون تن آهن اسفنجی تولید کند و نام خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در دنیا ثبت کند. حجم تولید آهن اسفنجی در ایران در شش ماه اول امسال 11.6 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت. در ماه ژوئن سال جاری میلادی ایران 1.534 میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرد و میزان تولید آهن اسفنجی در این کشور 10.7 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بود. بزرگترین رقیب ایران در تولید آهن اسفنجی در دنیا کشور هند است که در ماه ژوئن سال جاری این کشور موفق شد تا از هند پیشی بگیرد و به عنوان بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی معرفی شود.

لغو تحریم‌ها بسیار تاثیر گذار بود

در سال 2017 میلادی بیشترین تاثیر مثبت در بازار فولاد را لغو تحریم‌ها داشت. در این شش ماه تحریم‌هایی که غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران وضع کرده بود لغو شد و ایران هم توانست از سرمایه‌های خارجی استفاده کند و هم توانست بدون محدودیت محصولات فولادی خود را به بازار جهانی صادر کند و هر دو مساله زمینه را برای رشد صنعت فولادسازی ایران فراهم کرد. سایت متال اکسپرت در این زمینه نوشت: ایران در جریان تحریم‌های اقتصادی از بازار دنیا عقب ماند ولی همیشه به صنعت فولاد توجه داشت زیرا این صنعت سهم بزرگی در اقتصاد ایران دارد. بعد از لغو تحریم ها ایران توانست محصولات خود را به بازار دنیا به خصوص اروپا صادر کند. افزایش حجم صادرات فولاد ایران به اروپا به اندازه ای بود که باعث شد تا اتحادیه های فولادسازی این کشور اعتراض کنند و ایران را رقیبی جدی برای صنعت فولادسازی خود بدانند. با وجود اینکه این اعتراضات زمینه را برای افزایش تعرفه‌های وارداتی ورقه های نورد گرم صادراتی ایران به اروپا از روز 6 اکتبر سال جاری فراهم کرده است ولی نشان می‌دهد که ایران دیگر به یک قدرت مهم در صنعت فولاد دنیا تبدیل شده است و این قدرت هر روز بیشتر می شود.

تولید در جهان چقدر بود

در نیمه اول سال 2017 میلادی 836.02 میلیون تن فولاد خام در دنیا تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.5 درصد رشد داشت. در ماه ژوین سال جاری 141.04 میلیون تن فولاد خام در دنیا تولید شد که 3.2 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود و اصلی ترین دلیل این رشد همافزایش حجم تولید در دو کشور چین و هند بوده است. در این ماه تولید فولاد در کشور چین 5.7 درصد نسبت به سال قبل رشد کرد و این کشور به تنهایی 73.23 میلیون تن فولاد تولید کدر. سهم چین در کل فولاد تولیدی این کشور در ماه ژوین بیش از 50 درصد بود.


تصاویر
  • ايران بزرگترين توليدكننده آهن اسفنجي جهان شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

یکشنبه, 19 فروردین,1397

Mcgough

سلام
ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.

ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران ایران را لانچ کردیم.

با توجه به اینکه شما هم در این زمینه فعال هستید
خوشحال می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات
مفیدی باهم داشته باشیم
لینک گروه خدمتتون
https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها