Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
۹.۵ میلیون تن برنامه تولیدی چادرملو برای امسال
 

۹.۵ میلیون تن برنامه تولیدی چادرملو برای امسال

ﺳﻪشنبه، 17 مرداد 1396 | Article Rating

مدیر مجتمع معدنی چادرملو گفت: میزان توقف‌ خطوط برای تعمیر تجهیزات، با قرارگیری تجهیزات استندبای در کنار تجهیزات اصلی به حداقل رسیده‌ است.


سیدمحمد ابریشمی درباره آخرین وضعیت تولید در معدن چادرملو اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۵ هزار تن کنسانتره و ۵۰۰ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی (حدود ۵۵۰ هزار تن) تولید شد. در سال جاری نیز برنامه تولید ۹.۵ میلیون تنی در دستورکار قرار دارد که تا به امروز حدود ۳ میلیون تن از این هدف تولید شده و امیدواریم به برنامه پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به موضوع تعمیرات و نگهداری تجهیزات، افزود: بیشتر توقف‌ها برای تعمیرات، پیش‌بینی شده است و به ندرت موارد پیش‌بینی نشده رخ می‌دهد. در دنیا نیز درصدی به عنوان موارد پیش‌بینی نشده در نظر گرفته می‌شود، ما نیز همین شرایط را دارا هستیم. البته در عمل حداقل تعمیرات را داریم، یعنی با تجهیزات «استند بای» که در کنار تجهیزات اصلی قرار گرفته به محض بروز اشکال در تجهیزات خط را به تجهیزات «استند بای» انتقال داده و تجهیزات اصلی را به ورک شاپ انتقال برده و در آنجا تعمیر می‌کنیم. با استفاده از این روش توقف را به حداقل رسانده‌ایم.

ابریشمی ادامه داد: پیشتر قرار بود خطوط حدود ۶ هزار ساعت در سال کار کنند، اما موفق شدیم این رقم را به ۷ هزار و ۲۰۰ ساعت در سال برسانیم.

مدیر مجتمع معدنی چادرملو درباره کاهش هزینه در فعالیت‌های معدنی بیان کرد: مجتمع دارای مدیریت انرژی است و در حال حاضر ممیزی انرژی انجام می‌شود تا در هر قسمتی که امکان‌پذیر باشد مصرف انرژی را کاهش دهیم. این موضوع برای آب نیز در حال اجرا است. همچنین برنامه افزایش تولید در دست اجرا است که خود به کاهش هزینه کمک می‌کند. در همین رابطه اگر پرسنل خلاقیتی در کاهش مصارف یاد شده انجام دهند، پاداش‌های ویژه‌ای دریافت خواهند کرد.

ابریشمی با اشاره به موضوع انتقال بار از طریق خطوط ریلی گفت: اگر به سابقه چادرملو مراجعه کنید خواهید دید ۳۰ درصد کنسانتره با کامیون به محل‌های مصرف حمل می‌شد، اما امروز با همکاری صورت گرفته میان چادرملو و راه‌آهن ۱۰۰ درصد بار متوسط با راه‌آهن حمل می‌‌شود.

تصاویر
  • ۹.۵ میلیون تن برنامه تولیدی چادرملو برای امسال
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها