Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ساخت و سازهاي شهري و رشد تقاضاي فولاد
 

ساخت و سازهاي شهري و رشد تقاضاي فولاد

شنبه، 28 مرداد 1396 | Article Rating

فولاد یکی از آلیاژهای بسیار انعطاف‌پذیر در دنیا است که  می‌تواند برای موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. انواع مختلف فولاد در صنایع مختلف کاربرد دارد مثلا فولاد استفاده شده در صنعت ساختمان با فولادی که در صنعت حمل و نقل استفاده می‌شود و یا فولادی که در صنعت خودروسازی استفاده می شود از نظر ویژگی و قدرت متفاوت است.

چین، ژاپن، امریکا، هند و کره جنوبی پنج کشور بزرگ تولیدکننده فولاد هستند و چین از نظر حجم تولید فولاد جایگاه اول را در دنیا دارد. در سال ۲۰۱۴ میلادی چین ۸۲۲ میلیون تن فولاد تولید کرد  که معادل ۴۹ درصد کل فولاد تولیدی در دنیا بود. در سال ۲۰۱۶ میلادی حجم تولید فولاد در این کشور بالغ بر ۵۰ درصد کل فولاد تولیدی در دنیا بود.

در سال ۲۰۱۴ میلادی حجم تولید فولاد در کشور ژاپن برابر با ۱۱۰ میلیون تن، در امریکا برابر با ۸۸ میلیون  تن، در هند برابر با ۸۵ میلیون تن و در کره جنوبی برابر با ۷۱.۵ میلیون تن بود. حجم تولید این کشورها در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۳ تا ۷ درصد رشد کرده است و همچنان بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در دنیا هستند.

بزرگترین مصرف کنندگان فولاد

 مطالعات نشان می‌دهد چین بزرگترین مصرف کننده فولاد در دنیا است و در سال گذشته ۴۶.۲ درصد از کل فولاد دنیا را مصرف کرده است. این کشور نه تنها بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده فولاد در دنیا است بلکه از نظر میزان مصرف فولاد و فراورده‌های فولادی هم جایگاه ویژه‌ای دارد. اتحادیه اروپا از نظر میزان مصرف فولاد در دنیا جایگاه دوم را دارد  و در سال گذشته ۹.۵ درصد از کل فولاد دنیا را مصرف کرد.

چین نقش مهمی روی بازار فولاد دنیا دارد. رشد اقتصادی این کشور و توسعه صنعتی در این کشور آسیایی سبب شد تا تقاضا برای فولاد در این کشور با سرعت بالایی رشد کند. در نتیجه همین توسعه اقتصادی و صنعتی بود که سهم مصرف فولاد در این کشور پهناور و پر جمعیت از ۲۸.۳ درصد کل مصرف دنیا در سال ۲۰۰۴ میلادی به ۴۶.۲ درصد در سال ۲۰۱۵ رسید.

با این تفاسیر به خوبی می توان دریافت که برای توسعه بازار فولاد در دنیا در درجه اول باید اقتصاد کشور چین با سرعت بالایی رشد کند و سرمایه گذاری‌های زیرساختی در این کشور افزایش داشته باشد. زیرا چین موتور رشد مصرف و موتور رشد تولید فولاد است و این موتور باید به چرخش خود ادامه دهد تا بازار فولاد رونق داشته باشد.

 توسعه شهر نشینی عامل تداوم رشد بازار فولاد

توسعه سریع شهر نشینی  در دنیا و انتظار تداوم این وضعیت تا انتهای سال ۲۰۳۰ میلادی باعث می‌شود تا تقاضای فولاد در دنیا با سرعت بالایی رشد کند. فولاد ماده اولیه مورد نیاز برای بخش‌های زیرساختی اقتصاد است و در شرایطی که جمعیت شهرنشین دردنیا رشد می‌کند تقاضا برای زیرساخت‌های شهری هم با سرعت بالایی افزایش پیدا می کند.

رشد شهرنشینی در کشورهای در حال توسعه بیش از دیگر کشورها دیده می‌شود و دو کشور هند و چین هم در این زمینه پیشگام هستند. به همین دلیل می‌توان گفت که این کشورها هم از نظر تولید و هم از نظر مصرف تاثیر شگرفی روی بازار فولاد برجای می‌گذارند که این تاثیر بسیار مهم و چشمگیر است.

 

تصاویر
  • ساخت و سازهاي شهري و رشد تقاضاي فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها