Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
گروه فولادی بائو دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان
 

گروه فولادی بائو دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان

یکشنبه، 05 شهریور 1396 | Article Rating

گروه فولادی بائو (Baowu)چین توسط ادغام و بازسازی شرکت سابق بائواستیل (Baosteel) و شرکت آهن و فولاد ووهان (Wuhan) تشکیل شد. این واحد به‌طور رسمی در تاریخ اول دسامبر سال 2016 معرفی شد. گروه بائووو با سرمایه ثبت شده 52.79 میلیارد دلار فعالیت می‌کند. در این شرکت حدود 228 هزار تفر کارمند در حال فعالیت هستند. این شرکت در سال 2016، بهترین عملکرد را در صنعت فولاد چین به‌خود اختصاص داد و توانست سود 7.2 میلیارد دلاری را کسب کرد.

گفتنی است که جهت‌گیری شرکت یاد شده در مسیر توسعه نوآوری، تولید همگام و در عین توجه به محیط زیست، توسعه صنعت و تلاش برای تبدیل به یک واحد در سطح جهانی قرار دارد.

محصولات اصلی تولید شده در این مجموعه عبارتند از: فولاد ساده کربنی، فولاد ضد زنگ و برخی از فولادهای پیشرفته. محصولات این گروه، به‌طور گسترده‌ای در صنایع خودرو، لوازم خانگی، پتروشیمی، تولید ماشین‌آلات، انرژی، حمل و نقل، محصولات فلزی، هوافضا و نیروگاه‌های هسته‌ای کاربرد دارند. به‌علاوه باید خاطرنشان ساخت که خدمات مربوط به فولاد گروه بائووو شامل تجارت الکترونیک، تدارکات، پردازش داده‌ها، خدمات منابع، فن‌آوری اطلاعات، مهندسی و خدمات تولید نیز می‌شود. در نهایت محصولات خود را به 75 کشور و منطقه جهان ارائه می‌دهد.

همچنین باید خاطرنشان ساخت که این گروه برای تحریک زنجیره تقاضا، ارتقاء صنعت فولاد و در جهت حمایت از نوآوری کسب و کار نیز تلاش می‌کند. این شرکت در تلاش است تا با کاهش هزینه‌های تولید و اجرای روش‌های تحقیقی در مدیریت تولید و سرمایه، وظیفه رقابت و افزایش سرمایه سودآوری خود را در صورت مواجهه با قانون کاهش ظرفیت تضمین کند.

گفتنی است براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی فولاد، این واحد در سال گذشته میلادی از منظر تناژ تولید فولاد در رتبه دوم جهان و بعد از شرکت آرسلورمیتال قرار گرفت. میزان تولید این شرکت در سال 2016 معادل 63.81 میلیون تن برآورد شد. علاوه بر گروه بائووو که جزء 10 شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در دنیا شناخته می‌شود و ملیت چینی دارد، 45 شرکت برتر دیگر فولادی نیز چینی هستند.

نمودار 1 میزان تولید فولاد را در بزرگترین شرکت‌های چین از منظر تناژ نشان می‌دهد. گروه اچ.بی.آی.اس (HBIS) شرکتی چینی است که در حوزه صنعت فولاد در کشور چین در رتبه دوم قرار دارد و حجم تولید فولاد خام آن در سال گذشته معادل 46.18 میلیون تن گزارش شد. گروه شاگانگ (Shagang) سومین فولادساز بزرگ چین است که حجم تولید آن در سال گذشته حدود 33.25 میلیون تن برآورد شد. این واحد در سطح دنیا در رتبه ششم قرار گرفت. گروه آن‌استیل (Ansteel) نیز با تولید 33.19 میلیون تن فولاد، چهارمین فولادساز بزرگ چین و هفتمین تولیدکننده بزرگ این محصول در سطح جهان بود. گروه شائوگانگ (Shougang) به‌عنوان پنجمین فولادساز بزرگ چین با تولید 26.80 میلیون تن فولاد در رتبه 9 جهان قرار گرفت.

                                        

 

 

تصاویر
  • گروه فولادی بائو دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها