Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تداوم روند افزایش قیمت طلای جهانی

دوشنبه، 06 شهریور 1396 | Article Rating

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به روند افزایشی که در اواخر هفته گذشته داشت ادامه داد و به بالاترین قیمت در بیش از یک هفته اخیر صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۳.۹۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار پس از رشد حدود ۰.۴ درصد در روز جمعه، اوایل روز دوشنبه تا رکورد ۱۲۹۴.۸۸ دلار صعود کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۱۲۹۹.۵۰ دلار ایستاد.

در نشست جکسون هال در روز جمعه، جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا، سخنرانی کرد با این‌همه در این سخنرانی به سیاست پولی آمریکا اشاره‌ای نکرد و در عوض به مقررات مالی پرداخت. اظهارات وی باعث شد معامله‌گران انتظار داشته باشند روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا آهسته‌تر می‌شود.

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا، در همان روز سخنرانی کرد و اظهار کرد: سیاست پولی فوق تسهیلی این بانک موثر واقع شده و احیای اقتصادی منطقه یورو ادامه دارد، اما وی از اظهارنظر درباره قوی شدن اخیر یورو خودداری کرد.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، اظهاراتی که روسای بانک‌های مرکزی در جکسون حال داشتند تا حدودی مثبت بود که به دلیل اظهارات دراگی درباره‌ قوی شدن روند احیای جهانی بود. با این‌همه یلن و دراگی درباره استراتژی‌های سیاست پولی مبهم مانده‌اند و به این ترتیب فعالان بازار دلیلی یافته‌اند تا قیمت‌های طلا را بالا ببرند.

طلا به افزایش نرخ های بهره فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش می‌دهد و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، یورو روز دوشنبه به بالاترین حد دو سال و نیم گذشته در برابر دلار رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۷.۱۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد رشد کرد و ۹۷۶ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و روی ۹۲۷.۷۲ دلار ایستاد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها